تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۰۵۴۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کرمانشاه ۱۳۵ واحد راکد و نیمه‌فعال صنعتی و معدنی دارد؛‌ ‌۵۰ واحد امسال احیا می‌شود

می متالز - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: از ۱۳۵ واحد راکد و نیمه‌فعال صنعتی و معدنی استان کرمانشاه ۵۰ واحد امسال احیا می‌شود.
کرمانشاه ۱۳۵ واحد راکد و نیمه‌فعال صنعتی و معدنی دارد؛‌ ‌۵۰ واحد امسال احیا می‌شود

به گزارش می متالز، احسان صلاحی  با اشاره به اینکه در سال گذشته 193 واحد در حوزه صنعتی، معدن و کشاورزی در استان احیا شد اظهار داشت: در سال گذشته با احیای این واحدها 1087 اشتغال جدید احیا شد.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمانشاه افزود: احیای 193 واحد صنعتی، معدنی، کشاورزی و میراث فرهنگی با سرمایه‌گذاری 265 میلیارد تومان از نتایج جلسات کارگروه تسهیل بود که 55 واحد مربوط به سازمان صمت، 136 واحد کشاورزی و دو واحد مربوط به گردشگری بود. 

وی با اشاره به 135 واحد راکد و نیمه فعال استان در حوزه صنعت و معدن عنوان کرد: تمام این واحدها بررسی شدند و 30 واحد در حوزه صنعت و 20 واحد در حوزه معدن در اولویت قرار گرفتند.

صلاحی گفت: با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل امید داریم امسال بخش عمده‌ای از این واحدها احیا شود و اشتغال از بین رفته بازگردد.

وی افزود: به سایر واحدها هم رسیدگی می‌شود اما این 50 واحد در اولویت قرار دارند که با تزریق نقدینگی، امهال بانکی و هماهنگی با سازمان‌های مرتبط همچون اداره مالیات به چرخه تولید برگردند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: به طور قطع احیای این 50 واحد اشتغالزایی بسیاری در استان خواهد داشت.

صلاحی با اشاره به اینکه 101 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در سال گذشته با پرداخت 227 میلیارد تومان تسهیلات بانکی حفظ شد گفت: این اقدام سبب صیانت از 3640 شغل شد.

عناوین برگزیده