تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۳
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۰۵۵۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

مرزهای شلمچه و چذابه همچنان بسته هستند/ علاقه‌مندی تجار عراقی به بازگشایی

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز، خواستار بازگشایی دو مرز تجاری شلمچه و چذابه در استان خوزستان به منظور آغاز صادرات کالا به عراق شد.
مرزهای شلمچه و چذابه همچنان بسته هستند/ علاقه‌مندی تجار عراقی به بازگشایی

به گزارش می متالز، شهلا عموری با اشاره به بسته بودن دو مرز تجاری شلمچه و چذابه به منظور صادرات کالاهای ایران به عراق اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا عراق اقدام به بستن مرزهای خود با ایران کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مرزهای ایران با عراق در سایر استان‌های کشور هم اکنون باز شده‌اند و صادرات کالا در حال جریان است، بیان کرد: مسوولان عراق کماکان با بازگشایی مرزهای شلمچه و چذابه مخالف هستند و این امر مشکلات فراوانی برای تجار ایجاد کرده است.

عموری تصریح کرد: در این مدت تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوانی برای باز شدن دو مرز شلمچه و چذابه از سوی این اتاق و اتاق بازرگانی ایران و عراق انجام شده است ولی هنوز نتیجه مثبتی به دست نیامده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز توضیح داد: حتی پیشنهاد داده‌ایم که این مرزها، یک روز در هفته و برای ۲۰۰ کامیون بازگشایی شوند تا بتوان به رونق این مرزها امیدوار بود ولی این امر نیز تاکنون محقق نشده است.

عموری تأکید کرد: نکته جالب ماجرا اینجاست که تجار عراقی هم علاقه‌مند به بازگشایی مرزهای شلمچه و چذابه هستند و حتی فشارهای بی‌شماری را به مسوولان محلی این دو مرز مشترک با خوزستان وارد کرده‌اند ولی مسوولان عراقی هنوز حاضر به انجام این کار نشده‌اند.

وی گفت: تلاش ما برای بازگشایی این دو مرز همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم در روزهای آینده خبری خوش را به بازرگانان خوزستانی بدهیم تا بتوانند کالاهای خود را صادر کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افزود: به نظر می‌رسد مسوولان در سطح ملی باید به این مساله ورود کنند تا بتوانیم تجارت با عراق را بعد از چند ماه رکود به علت شیوع ویروس کرونا، احیا کنیم.

عناوین برگزیده