تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۴۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۰۵۵۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعلل وزارت صمت خودرو‌های دپو در گمرک را زمین‌گیر کرد

می متالز - مهدی دادفر در گفت‌وگو با میزان درباره ترخیص خودرو‌های در گمرک مانده اظهار کرد: علی رغم اینکه امروز آخرین روز پایان مصوبه دولت مبنی بر ترخیص خودرو‌های مانده در گمرک است هیچ اتفاقی نیفتاده و خودرویی ترخیص نشده است.
تعلل وزارت صمت خودرو‌های دپو در گمرک را زمین‌گیر کرد

به گزارش می متالز، دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو افزود: برای سومین بار وزارت صمت نتوانست از عهده مصوبه دولت برای ترخیص خودرو‌ها بر آید.

وی با بیان اینکه ۱۰ روزی است که تلاش‌هایی از سوی وزارت صمت آغاز شده است، گفت: در این بین ایراد‌های فنی، ایرادات مقرراتی، مشکلات تسهیل روابط بین سازمانی، تفسیر‌های متعددی از مصوبه، موجب شده ترخیص خودرو‌ها به مشکل برخورد کند و تلاش‌ها نتیجه بخش نباشد.

دادفر بیان کرد: روز گذشته خبری اعلام شد مبنی بر اینکه خودرو‌های ۲۰۱۸ که استاندارد گواهی انطباق آن‌ها تمدید نشده اگر سازمان استاندارد گواهی دهد این خودرو‌ها را در سایت بارگذاری می‌کنیم در حالی که دیگر فرصتی باقی نمانده است.

دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو تاکید کرد: وزارت صمت طی سه مصوبه‌ای که دولت در این زمینه صادر کرد کاری انجام نداد و فقط به شکل ظاهری نشان داد که در حال اجرای مصوبه است در حالی که این گونه نبود.

وی با بیان اینکه حتی یک دستگاه خودرو از خودرو‌های در گمرک مانده ترخیص نشده است، خاطرنشان کرد: تعدادی خودرو که به گفته معاون گمرک ترخیص شد از قبل در سیستم گمرک باقی مانده بود که ارتباطی به وزارت صمت نداشته است.

دادفر با بیان اینکه کماکان ۴ هزار دستگاه خودرو در گمرک باقی مانده و تکلیف آن‌ها مشخص نشده است، تاکید کرد: ناهماهنگی بین سازمانی در وزارت صمت بیداد می‌کند و همین موضوع موجب شده خودرو‌ها در گمرک باقی بماند.

گفتنی است بر اساس مصوبه دولت در بهمن ماه در سال گذشته، خودرو‌های در گمرک مانده سه ماه فرصت داشتند تا از گمرک ترخیص شوند، در حالی که امروز آخرین فرصت این مصوبه است، اما تاکنون خودرویی از گمرک ترخیص نشده است.

عناوین برگزیده
رتبه بازدهی تولید مسکن/ معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها/ ساخت وساز طی ۶ سال گذشته به ۴ بازار باخت/ فقط سود بانکی با عایدی ساختمانی رقابت می‌کند/ تخریب گر اصلی «بازدهی ساخت مسکن»، تورم زمین است/ میانگین حاشیه سود «ساخت مسکن» در کشور طی این مدت ۴۳ درصد بوده که از میانگین تورم مسکن به میزان ۶۴ درصد، به مراتب کمتر و غیرقابل توجیه است
بررسی معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها و «سقوط» سرمایه‏‏‏‌گذاری واقعی ساختمانی

رتبه بازدهی تولید مسکن/ معمای «تغییر شغل» بسازوبفروش‌ها/ ساخت وساز طی ۶ سال گذشته به ۴ بازار باخت/ فقط سود بانکی با عایدی ساختمانی رقابت می‌کند/ تخریب گر اصلی «بازدهی ساخت مسکن»، تورم زمین است/ میانگین حاشیه سود «ساخت مسکن» در کشور طی این مدت ۴۳ درصد بوده که از میانگین تورم مسکن به میزان ۶۴ درصد، به مراتب کمتر و غیرقابل توجیه است