تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۰۵۷۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آخرین وضعیت و عملکرد این صندوق بررسی شد:

بازدهی منفی "صندوق بادرآمد ثابت قابل معامله کمند"

می متالز - اوراق مرابحه دولتی، منفعت و مشارکت دولتی بیشترین سهم را در میان اوراق مشارکت این صندوق به خود اختصاص داده اند. نرخ این اوراق به طور متوسط معادل ۱۸ درصد است.
بازدهی منفی "صندوق بادرآمد ثابت قابل معامله کمند"

به گزارش می متالز، این صندوق در ماه گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع مالی خود را از طریق ابطال واحد‌های سرمایه گذاری از دست داده است و ارزش آن به ۲۰ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال تا پایان اردیبهشت ماه امسال رسیده است.

میزان بازدهی کسب شده صندوق در بازه‌های زمانی مختلف به شرح زیر است:

ترکیب دارایی‌های این صندوق در پایان اردیبهشت ماه شامل ۴۶.۲ درصد اوراق بدهی، ۳۶.۱ درصد سپرده بانکی، ۱۳.۸ درصد سهام و حق تقدم شرکت ها، ۳.۹ درصد سایر دارایی‌ها است.

در بخش سهام، بخش عمده‌ی سرمایه گذاری‌ها در گروه محصولات شیمایی، بانکی و خرده فروشی صورت گرفته است. سهام شرکت‌های بانک پاسارگاد، بانک سینا و همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش بیشترین سهم را در میان پرتفوی بورسی صندوق به خود اختصاص داده اند.

اوراق مرابحه دولتی، منفعت و مشارکت دولتی بیشترین سهم را در میان اوراق مشارکت این صندوق به خود اختصاص داده اند. نرخ این اوراق به طور متوسط معادل ۱۸ درصد است.

سپرده‌های بانکی این صندوق در بخش مهی از آن متعلق به سپرده‌های نزد بانک آینده است که ۱۶.۸ درصد از کل منابع صندوق را به خود اختصاص داده است. با توجه به شرایط نامساعد عملیاتی این بانک، به نظر می‌رسد که یکی از ریسک‌های اصلی این صندوق، سپرده گذاری یک ششم از منابع آن در بانک آینده باشد.

بانک‌های ملی، صادرات و شهر سایر بانک‌هایی هستند که منابع بانک در آن‌ها سپرده گذاری شده است.

عناوین برگزیده