تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۰۶۵۵۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادسازان چین خواستار افزایش تولید سنگ‌آهن داخلی هستند

می متالز - اتحادیه فولاد چین و سازندگان اصلی فولاد خواستار افزایش تولید سنگ آهن داخلی و همچنین سرمایه گذاری بیشتر در اکتشافات خارج از کشور برای اطمینان از تأمین منابع هستند.
فولادسازان چین خواستار افزایش تولید سنگ‌آهن داخلی هستند

به گزارش می متالز، رئیس انجمن صنایع آهن و فولاد چین (CISA) ، در کنفرانس مشاوره سیاسی خلق چین (CPPCC) در پکن توصیه کرد که چین باید "هدف استراتژیک ملی" برای حفظ تولید سنگ آهن داخلی خود را در بیش از 20درصد از کل تقاضا تعیین کند.

بنا بر اعلام یک موسسه سیاستگذاری دولتی، چین با تقاضای خود برای ۱.۲۲۵ میلیارد تن در سال ۲۰۲۰، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن جهان است. اما این کشور وابستگی شدیدی به واردات دارد چراکه در سال ۲۰۱۹ به یک میلیارد تن سنگ معدن ارسال شده ‌بود.

همچنین ، نماینده ای در CPPCC امسال، پیشنهاد کرد که درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده بر واردات سنگ آهن از طریق صندوق حمایت از توسعه سنگ آهن برای تقویت سرمایه گذاری در معادن داخلی منتقل شود. (این درآمدهای مالیاتی سالانه به حدود ۹۰ میلیارد یوآن (۱۲.۶۱ میلیارد دلار) می‌رسد.)

او پیشنهاد کرد که شرکت‌های فولادی که در معادن جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند یا تولید در سپرده‌های موجود را گسترش می‌دهند باید از مالیات بر درآمد معاف شوند.

او گفت: "ما باید به طور فعال به ترویج سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری با معدنچیان اصلی را ادامه دهیم و همچنین بر منابع توسعه‌نیافته در آفریقا و کانادا تمرکز کنیم."

رئیس CISA همچنین خواستار افزایش جمع آوری و استفاده از قراضه فولاد، جایگزین سازگار با محیط زیست برای سنگ آهن در ساخت فولاد شد.

وی گفت: احزاب ذیربط در حال کار بر روی یک استاندارد ملی برای ضایعات فولادی هستند که اجازه می دهد این مواد به جای یک زباله جامد محدود وارد چین شوند.

به طور جداگانه ، Cao Zhiqiang، رئیس گروه آهن و فولاد هونان والین و نماینده در کنگره ملی مردم (NPC)، پیشنهاد گسترش کانال های تأمین اعتبار برای صندوق های ویژه مورد استفاده در اکتشاف منابع خارج از کشور را ارائه داد.

رسانه های دولتی گزارش دادند که چین باید برای شرکت هایی که در خارج از کشور سرمایه گذاری می کنند، سیاست های مالیاتی مطلوب ارائه دهد تا به آنها کمک کند از مالیات مضاعف خودداری کنند.

براساس بیانیه این شرکت در روز دوشنبه، یکی دیگر از نمایندگان NPC، رئیس گروه آنستل، تان چنگکسو، پیشنهاد تسریع در تدوین استراتژی امنیت منابع سنگ آهن را داد و خواستار حمایت جدی از اکتشاف سنگ معدن داخلی شد.

عناوین برگزیده