تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۰۷۳۱۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ارتباط تنگاتنگ آموزش با رشد بهره‌وری

می متالز - بخش عمده رشد اقتصادی کشور در حوزه معدن در گرو رشد بهره‌وری است. یکی از مواردی که می‌تواند به رشد بهره‌وری کمک کند موضوع آموزش است.
ارتباط تنگاتنگ آموزش با رشد بهره‌وری

به گزارش می متالز، درواقع آموزش و نیروی انسانی پارامتر مهمی است که می‌تواند باعث رشد بهره‌وری معدن و در کل اقتصاد کشور شود. برای این مهم ایمیدرو اقدامات مختلفی انجام داده است. به‌طور خاص بخش مدیریت آموزش و پژوهش این سازمان بر موضوع آموزش و بهره‌وری در حوزه معدن و صنایع معدنی تمرکز کرده است. اگر بتوانیم نیروی انسانی مطلع، آگاه و مسلط به دانش فنی لازم را در معادن به‌کار بگیریم، بهره‌وری در تولید هم افزایش پیدا می‌کند.

به‌طور مثال نیروهای متخصص باید بتوانند به‌نحوی الگوی انفجار را طراحی کنند که مواد ناریه کمتری مصرف شود و خردایش مواد معدنی با همان الگو افزایش یابد. همچنین باید طوری در معادن انفجار را انجام دهیم که مواد معدنی جای مشخصی دپو شوند تا هزینه حمل کاهش پیدا کند. زنجیره عواملی که در مسئله ساده‌ای مثل انفجار اتفاق می‌افتد می‌تواند شاخص بهره‌وری را افزایش و هزینه تولید و مصارف انرژی را کاهش دهد.

این عوامل باعث می‌شود راندمان کار نیز افزایش پیدا کند و ما به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم. وقتی تمامی مواردی را که گفتیم روی کاغذ می‌آوریم و به هزینه تبدیل می‌کنیم می‌بینیم با رعایت اصول، هزینه‌ها کاهش و راندمان تولید افزایش چشمگیری پیدا کرده است. تمامی مواردی که گفته شد زنجیره ارزشی را ایجاد می‌کند که از معدن تا کارخانه را شامل می‌شود. در پایان باید گفت آموزش در هر کدام از حلقه‌های زنجیره تولید مثل کاتالیزور عمل می‌کند و می‌تواند راندمان کار را بالا ببرد.

غلامرضا ملاطاهری- مدیر آموزش ایمیدرو

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت