تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۱۰۷۳۹۷
سرویس خبر : انرژی

پتروفک انگلیس موفق به تمدید قرارداد تأسیسات صادراتی نفت عراق شد

می متالز - بخش خدمات مهندسی و تولید شرکت پتروفک انگلیس برای شش ماه آینده قرارداد خود را با شرکت نفت بصره در پروژه بلندمدت صادرات نفت عراق تمدید کرد.
پتروفک انگلیس موفق به تمدید قرارداد تأسیسات صادراتی نفت عراق شد

به گزارش می متالز، این تمدید قرارداد نشان از به رسمیت شناختن سابقه موفق هفت و نیم ساله پتروفک در تحویل پروژه‌ها به صورت کارآمد، ایمن و توانایی در حفظ و بهبود سطح صادرات کشور عراق به عنوان ارائه دهنده عملیات‌های موجود، خدمات حفظ و نگهداری است.

این تأسیسات یکی از بزرگترین پایانه‌های صادراتی خلیج فارس است که حدود ۵۰ درصد از صادرات نفت خام عراق را پشتیبانی می‌کند و در ۶۰ کیلومتری آب‌های شبه جزیره الفاو در جنوب عراق قراردارد.

تأسیسات صادراتی نفت عراق شامل یک مرکز اندازه‌گیری و پلتفورم منیفولد است که فرآیند صادرات نفت به تانکرهای در انتظار نفت خام را تسهیل می‌بخشد؛ علاوه بر این پتروفک مسوول بیش از ۳۰۰ کیلومتر خط لوله زیر دریایی و ۱۸۰۰ متر زیرساخت و شیلنگ شناور و یک گستره دریایی شامل ۱۴ کشتی است.

مانی رجپتی، مدیرعامل منطقه‌ای بخش خدمات مهندسی و تولید شرکت پتروفک گفت: ما از تمدید قرارداد با شرکت نفت بصره، مشتری دیرینه خود در عراق خوشحال هستیم. ما در این دوران چالش برانگیز کنونی، همکاری خوبی با هم داشته‌ایم چراکه صادرات روزانه را به بیش از ۲ میلیون بشکه بهبود بخشیده است.

مدیرعامل منطقه‌ای بخش خدمات مهندسی و تولید شرکت پتروفک از شرکت نفت بصره به خاطر حمایت های مستمر در این همکاری قدردانی کرد و اعلام کرد: پتروفاک برای حفظ این سرمایه ملی مشتاق است و بعترین عملکرد را نشان می‌دهد.

احسان اسماعیل، مدیرکل شرکت نفت بصره نیز پتروفک را شریک واقعی بصره در این حوزه دانست و اعلام کرد: صادرات بی وقفه تا زمان کسب رکورد  و رسیدن به سطح جدیدی از صادرات نفت ادامه دارد و از تعهد پتروفک به ویژه در دوران اخیر قدردانی می‌کنیم.

عناوین برگزیده