تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۱۰۷۵۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استفاده از نخبگان همدان به عنوان کارورز در دستگاه‌های اقتصادی

می متالز - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان همدان با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان دغدغه‌مند گفت: نخبگان را می‌توان به عنوان کارورز و کارآموز در دستگاه اقتصادی استان نظیر بانک‌ها، اداره مالیات و گمرک به کار گرفت.
استفاده از نخبگان همدان به عنوان کارورز در دستگاه‌های اقتصادی

به گزارش می متالز، ناصر محمودی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان همدانی با بیان اینکه امروز به عنوان مدیرکل اقتصاد و دارایی در این جلسه حضور نیافته‌ام بلکه به عنوان یک فرد دغدغه‌مند حضور دارم اظهار کرد: وقتی اطلاع یافتم افرادی در دانشگاه‌های استان و خارج از آن مشغول فعالیت و تحصیل هستند و به صورت خودجوش گروهی را برای تحقق اهداف استان ایجاد کرده‌اند، درخواست کردم طرح موضوع شود و از ایده‌‌هایی که ارائه می‌دهند بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی متولی اقتصاد کلان کشور است و ۵۸ سازمان زیر نظر آن فعالیت می‌کند که از جمله سازمان‌ها اقتصاد و دارایی، گمرک، مالیات، بانک‌ها و بیمه‌ها هستند گفت: ما در استان متولی ساماندهی سرمایه‌گذاری هستیم و در بخش نظارتی نظارت بر هزینه‌های جاری، بودجه‌ریزی و اموال استان را داریم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی همدان با بیان اینکه وزیر اقتصاد ماموریت ویژه‌ای را به استانها داده‌ بود و به همین خاطر سال گذشته شبکه‌ای راه‌اندازی شد که در این خصوص در دانشگاه‌ها نیز جلساتی برگزار کردیم گفت: به دنبال این بودیم تمام فعالان را در عرصه دانشگاه، اقتصاد، مدیریت، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، کسب و کار و ... را به این شبکه متصل کنیم.

وی با تاکید به اینکه هدف ما افزایش مشارکت و نقش‌آفرینی بوده است خاطرنشان کرد: از این طریق به دنبال بهره‌مندی از  ایده و نظرات جوانان کشور که در فرایند تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و سیاستگذاری کمتر ورود کرده‌اند، بوده‌ایم.

محمودی با بیان اینکه از سال وقتی مسوولیتم را آغاز کردم اتاق فکر را در اداره اقتصاد و دارایی تشکیل دادیم گفت: از دانشگاه‌ها اساتیدی و از بخش‌های خصوصی افرادی را به این اتاق دعوت کرده‌ایم و این شبکه را به هیات اندیشه‌ورز جوان محول کرده‌ایم که از جمع حاضر هم می‌خواهیم عضو مجموعه ما شوند.

وی با تاکید به اینکه محدودیتی نیست و اولویت اول در حوزه کاری بنده است افزود: از کسانی که در حوزه اقتصاد، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری، حسابداری، مدیریت و بازرگانی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری فعالیت دارند دعوت به همکاری می‌شود.

مشاور وزیر اقتصاد عنوان کرد: این ظرفیت را هم داریم تا فضا در اختیار نخبگان قرار دهیم که بتوانید نشست‌های فصلی را در مجموعه ما برگزار کنند.

وی با بیان اینکه اتاق فکر ما اقتصاد هوشمند است تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موبایل، استارتاپ، خدمات آنلاین و اینترنت در کسب و کار مورد توجه است.

محمودی یکی از رسالت‌های اداره کل اقتصاد و دارایی را بهبود فضای کسب و کار  استان دانست و خطاب به جمع گفت: شما می‌توانید در شناسایی موارد کسب و کار ما را کمک کنید.

وی تصریح کرد: موضوعاتی نظیر اقتصاد کلان، بیکاری، تولید درآمد، سرمایه‌گذاری، مصرف، سیاست‌های پولی با شبکه گسترده‌ای که وزارت اقتصاد در ارتباط است در نهایت اشتغال، تورم و مسائلی از این قبیل حائز اهمیت است. 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان با اشاره به اینکه فضای کسب و کار را مدیریت می‌کنیم و عوامل موثر در واحدهای اقتصادی مانند کیفیت دستگاه‌های حاکمیت، ثبات قوانین و مقررات و کیفیت زیرساخت‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم گفت: پیگیر بازارهای مالی و تجارت هستیم که بازار سرمایه و بورس این روزها بازار داغی دارد.

وی با بیان اینکه بازارهای ارز دیجیتال و اوراق‌های ارز دولت در حوزه کاری ماست افزود: اخیرا نظارت مالی و مدیریت دارایی و بدهی‌های دولت را مورد توجه قرار داده‌ایم.

محمودی با اشاره به اینکه امروزه از میزان دارایی راکد و مازاد دولت و دستگاه حاکمیتی برآورد می‌شود که ۱۸ برابر نقدینگی کشور است گفت: سالهای گذشته شناسایی اموال استان را آغاز و مازاد آنها را احصا کردیم که فروش آنها در دستور کار است.

وی با تاکید به اینکه می توان از ظرفیت نخبگان که دغدغه‌مند هستند استفاده کرد افزود: فردی از جمع حاضر مدیریت کار را بر عهده گیرد و گروهی را تشکیل دهد تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شویم.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه معرفی فرد به عنوان صاحب نظر در هیات اندیشه ‌ورز وزارت اقتصاد در دستور کار است گفت: حمایت از انتشار پژوهش‌های علمی و تخصصی نخبگان را در حوزه کاری خود مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه اخیرا طرح پژوهشی استان را ساماندهی می‌کنیم تا از ظرفیت نخبگان استفاده شود افزود: ایده‌های نخبگان در نمایه وزارت اقتصاد به عنوان صاحب اثر و صاحب نظر موضوع معنوی که مطرح کرده‌اند، ثبت می‌شود.

محمودی با بیان اینکه نخبگان را می‌توان به عنوان کارورز و کارآموز در دستگاه اقتصادی استان نظیر بانک‌ها، اداره مالیات و گمرک به کار گرفت گفت: می‌توانیم با نخبگان به تفاهم برسیم و از آنها در حوزه تخصصی و حوزه کاری خود نسبت به بهبود فضای کسب و کار، سرمایه‌گذاری، رونق تولید، آسیب‌شناسی سیستم بانکی، آسیب‌شناسی نظام مالیاتی، آسیب‌شناسی نظام بیمه استفاده کنیم.

عناوین برگزیده