تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احیا و تکمیل ۱۵۳ بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام در سیستان و بلوچستان

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۵۳ بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام با ایجاد اشتغال ۱۱۱۶ نفر احیا و تکمیل شدند.
احیا و تکمیل ۱۵۳ بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام در سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، محمود رضا رحمتیان در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور استاندار در محل استانداری برگزار شد، گفت : از این تعداد ۳۳ بنگاه تولیدی غیر فعال و راکد با اشتغال ۲۵۴ نفر احیا و ۷۶ واحد تولیدی که با کمتر از ظرفیت فعالیت می نمودند با حمایت کارگروه ظرفیت تولید آنها افزایش پیدا نمود و ۳۲۲ اشتغال جدید نیز ایجاد گردید.

وی گفت: در سال گذشته ۴۴ طرح سرمایه گذاری و‌ تولیدی نیمه تمام از طریق حمایت کارگروه با اشتغال ۵۴۰ نفر هم به بهره برداری رسید.

رحمتیان به وضعیت طرحهای در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان نیز اشاره کرد و افزود: ۱۲۶۰ طرح صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری ۳۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال بالغ بر ۳۰ هزار نفر در حال اجراست که ۶۲ درصد این طرحها در زاهدان می باشد.

وی پودر شوینده، سیمان، محصولات فلزی ، سموم دفع آفات نباتی ، کنسرو ماهی و بسته بندی گوشت را از جمله محصولات منتخب صنعتی استان بیان کرد و افزود: صنایع غیر فلزی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، سلولزی، نساجی و پوشاک به ترتیب بیشترین توزیع را در استان دارد و سیمان ۷۷ درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.

رحمتیان در ادامه تصریح کرد: ۱۰۵۹ واحد تولیدی صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۲ هزار ۸۰۳ میلیارد ریال و اشتغال ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر فعالیت دارند که ۹۳ درصد این واحد ها کوچک، ۵ درصد متوسط و ۲ درصد واحد تولیدی بزرگ می باشند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: شرکت صنایع سیمان تیس ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس زمانبندی تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و در این جلسه زیر ساخت های شرکت سیمان تیس چابهار از جمله برق ، تامین سوخت مورد نیاز، استرداد ۳۶ میلیارد ریال ارزش افزوده و راه دسترسی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین برگزیده