تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۸
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۰۸۲۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان صمت استان بوشهر اعلام کرد:

راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی (سپیدار)

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از ایجاد و راه اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی موسم به "سپیدار" خبر داد.
راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی (سپیدار)

به گزارش می متالز، ابوالقاسم محمد زاده افزود: براساس ماده ۳ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۸ مقرر شد، کارگروهی متشکل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان توسعه تجارت ایران، صندوق توسعه ملی، بانک توسعه صادرات ایران، صندوق ضمانت صادرات ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ساز و کار استفاده از منابع ریالی و ارزی مندرج در مواد ۱و ۲ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۹۸ را طراحی نمایند که بر این اساس با تدوین دستورالعمل مربوطه، سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت خارجی نسبت به ایجاد و راه‌اندازی سامانه پردازش یکپارچه درخواست‌های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی موسوم به "سپیدار" اقدام کرده است.

محمد زاده تصریح کرد: کلیه صادرکنندگان متقاضی دریافت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی که با نرخ‌های ترجیحی پرداخت می‌شود، می‌توانند از روز دوشنبه مورخ ۱۲ خردادماه با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www. Tpo.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این سامانه به صورت خودکار نسبت به پردازش اطلاعات اقدام و درخواست‌های وارده را به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات ارسال می نماید.

معاون سازمان صنعت،معدن وتجارت استان تاکید کرد: صادرکنندگان می‌توانند یکی از بانک‌های پارسیان، توسعه صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات و بانک مشترک ایران و ونزوئلا انتخاب نمایند، تا پس از احراز اهلیت صادراتی آنها بر اساس شاخص‌های موجود، در خصوص معرفی صادرکنندگان در اسرع وقت اقدام شود.

عناوین برگزیده