تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۰۸۵۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مشکلات شدید عرضه با تقاضا؛

قیمت سنگ آهن از 100 دلار گذشت

می متالز - قیمت سنگ آهن از مرز100 دلار در هر تن عبور کرده است زیرا مشکلات عرضه در برزیل، با تقاضای پایدار و قوی فولاد در چین روبرو شده است.
قیمت سنگ آهن از 100 دلار گذشت

به گزارش می متالز، در حالی که برزیل، دومین صادر کننده بزرگ جهان، شاهد افزایش شیوع ویروس کرونا بود و این نگرانی را ایجاد می کرد که این بیماری همه گیر، ممکن است عرضه محلی را محدود کند، قیمت سنگ آهن به ۱۰۱.۰۵ دلار صعود کرد.

در ماه آوریل، Vale حمل و نقل سالانه خود را به دلیل وضعیت بد هوا و تأثیر ویروس کرونا بر عملیات، کاهش داد. در عین حال، ذخایر سنگ آهن در بنادر چین همچنان رو به کاهش است.علاوه بر Vale، قیمت های بالا باعث افزایش بازده BHP Group، Rio Tinto Group و Fortescue Metals Group شده است.

در این راستاChina International Capital Corp  اظهار داشت: از سرگیری زودهنگام فعالیت های صنعتی در چین باعث بهبود فعالیت های رو به رکود شده است و کارخانه های تولید فولاد همچنان به افزایش بازده، ادامه می دهد.

تحلیلگران از جمله Ma Kai گفتند: "سنگ آهن، با بهبود عرضه در سه ماهه سوم، تعادل را در سال جاری حفظ خواهد کرد."

قیمت های بنچمارک از ماه آگوست در بالاترین میزان قرار گرفته است. قیمت معاملات در سنگاپور ۹۷ دلار بوده و بیشترین سود ماهانه را به خود اختصاص داده است. در Dalian Commodity Exchange، معاملات در ماه می ۲۳٪ افزایش یافته است.

Hui Heng Tan، تحلیلگر گروه Marex Spectron گفت: "در مورد قدرت ادامه فعالیت ها در طی یک یا سه ماه آینده، تردید وجود دارد".

وی افزود: پیش بینی می شود میزان عرضه در استرالیا و برزیل سرعت بیشتری بگیرد، اگرچه اختلالات در کشور آمریکای جنوبی در نیمه دوم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد