تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۱۰۸۵۲۴
سرویس خبر : محیط زیست
در آیین تکریم و معارفه رییس اداره محیط زیست زرند مطرح شد:

فرماندار زرند: لزوم رصد دقیق میزان آلایندگی کارخانجات زرند/ ️مدیرکل محیط زیست کرمان: آلایندگی کارخانجات فولاد زرند ایرانیان، استاندارد است

می متالز - طی آیینی صبح امروز در محل فرمانداری زرند، با حضور فرماندار زرند و با صدور حکمی از سوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، مسعود سالاری به عنوان رئیس جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان زرند منصوب و از زحمات و تلاش های دوساله “رحیم منتظر” مدیر سابق این اداره قدردانی و تجلیل شد.
فرماندار زرند: لزوم رصد دقیق میزان آلایندگی کارخانجات زرند/ ️مدیرکل محیط زیست کرمان: آلایندگی کارخانجات فولاد زرند ایرانیان، استاندارد است

به گزارش می متالز، “علی صادق‌زاده” فرماندار زرند در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ارزنده مهندس منتظر رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان، گفت: با توجه به رشد، توسعه و بهره‌برداری چشمگیر صنایع و معادن در سطح شهرستان و مطرح شدن زرند به عنوان قطب جدید و بزرگ صنعت فولادسازی کشور و اینکه هرکجا پای صنعت، معادن و کارخانجات صنعتی در میان باشد سخن از آلایندگی‌های مربوطه هم وجود دارد، لذا مسوولیت اداره محیط زیست این شهرستان امری بسیار خطیر و مهم است.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی مهم‌تر از سلامت مردم نیست و باید به آن بدور از هرگونه سلایق خاص شخصی، سیاسی و اقتصادی و بعنوان خط قرمز نگاه شود، از مهندس سالاری رئیس جدید و پرسنل آن اداره خواستار رصد و بازرسی دقیق، مکرر و کارشناسی شده از کارخانجات و شرکت های صنعتی فعال شهرستان در راستای بررسی تحقق دقیق آمار استاندارد غیر خطرناک آلایندگی‌ها شد.

وی در پایان خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش اداره کل محیط زیست کرمان جهت توسعه پایدارزیست محیطی شهرستان شد.

“مرجان شاکری” مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه همکاری و تعاملات سازنده فرمانداری زرند در سال گذشته با این اداره کل و با بیان اینکه جابجایی پست‌های مدیریتی در جهت بالا بردن راندمان خدمات به مردم است، خواهان تعامل و همکاری حداکثری دستگاه‌های اجرایی شهرستان بخصوص فرمانداری با مدیر جدید و پرسنل این اداره جهت پیشبرد اهداف زیست محیطی زرند شد.

وی ضمن اشاره به گسترش و توسعه روز به روز صنایع و معادن در شهرستان زرند بر اجرای دقیق و درست قوانین زیست محیطی در این شهرستان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه کارخانجات فولاد زرند ایرانیان خصوصاً مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران بطور دقیق، مستمر و دوره‌ای حداقل سه ماه یکبار مورد ارزیابی میزان آلایندگی توسط کارشناسان مجرب محیط زیست قرار می‌گیرند، تصریح کرد: خوشبختانه آلایندگی این مجموعه در حد استاندارهای زیست محیطی و غیرخطرناک برای سلامت عموم و مورد تایید است.

شاکری ادامه داد: بدلیل پیچیدگی با حجم بالای تجهیزات صنعتی بکار رفته در مجموعه قطران زرند، امکان آلایندگی خطرناک در لحظه کوتاه و به تبع آن ایجاد بوی نامتبوع دور از انتظار نیست که امیدواریم در آینده بسیار نزدیک با راه‌اندازی کامل پروژه بزرگ زیست محیطی CDQ مجتمع کک‌سازی و پالایش قطران (خاموش‌سازی کک به روش خشک و خنثی) بطور کامل این مشکل نیز برطرف شود.

شایان ذکر است “مسعود سالاری” دانشجوی مقطع دکتری مدیریت منابع خاک در دانشگاه تهران می‌باشد و از سوابق کاری ایشان می‌توان به کارشناس اداره کل محیط زیست استان کرمان اشاره نمود.

 

عناوین برگزیده