تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۰۸۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خواسته های روحانی از همتی:

آزادی ارزهای مسدود شده و تامین کسری بودجه

می متالز - رئیس جمهوری از رییس کل بانک مرکزی خواست ضمن آزادسازی منابع ارزی مسدودشده در بانک‌های خارجی بر تامین کسری مورد نیاز بودجه از محل نقدینگی اقدام کند.
آزادی ارزهای مسدود شده و تامین کسری بودجه

به گزارش می متالز، حسن روحانی در گفت و گوی امروز با عبدالناصر همتی از آخرین پیگیری‌ها برای تسهیل و تسریع استفاده از منابع ارزی بانک مرکزی و صادرکنندگان با هدف تامین کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه و ... مطلع شد و از تلاش‌های بانک مرکزی برای تامین ۴ میلیارد دلار ارز تشکر کرد.

وی اقدام بانک مرکزی در آغاز عملیات بازار باز و عرضه اوراق خزانه و دولتی برای تامین کسری بودجه دولت از طریق نقدینگی را تجربه موفقی توصیف و بر تداوم انضباط مالی دولت و تامین کسری مورد نیاز بودجه از محل نقدینگی به جای استقراض از بانک مرکزی تأکید کرد.

همتی هم گزارشی از نتیجه موفق حراج اوراق خزانه در اوایل هفته و برنامه حراج هفته آتی اوراق دولتی برای تامین کسری بودجه از طریق نقدینگی بازار ارائه و اعلام کرد: با اقدامات بانک مرکزی و آغاز عملیات بازار باز، سه شنبه این هفته نرخ اوراق خزانه در بازار برای اولین بار در سال‌های اخیر به کمتر از ۱۵درصد رسید.

وی توضیحاتی درباره بازگشت فعالیت سامانه نیما و سایر روش‌های استفاده از ارز صادراتی برای واردات به روند عادی و تلاش‌ها برای رفع انسداد منابع ارزی در بانک‌های خارجی ارائه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده