تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۴
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۰۸۷۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

۷ میلیون نفر در فروش فوری ۲۵ هزار خودرو ثبت نام کردند/ مراحل راستی آزمایی

می متالز - حدود ۷ میلیون نفر در فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو ثبت نام کرده اند اما با راستی آزمایی این آمار ریزش خواهد کرد.
۷ میلیون نفر در فروش فوری ۲۵ هزار خودرو ثبت نام کردند/ مراحل راستی آزمایی

به گزارش می متالز، طبق آمار اولیه حدود 7 میلیون نفر در طرح فروش فوری 25 هزار دستگاه خودرو مشارکت کرده اند که این آمار با راستی آزمایی ریزش خواهد کرد و در نهایت با قرعه کشی، واجدین شرایط اعلام خواهند شد.

براساس این گزارش، بنا بر اعلام مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت اگر متقاضی در مرحله ثبت نام اطلاعات غلط ثبت کند تا سه سال اجازه شرکت در هیچ طرح خودرویی را نخواهد داشت اما کسانی که در قرعه کشی برنده شده اما توان تامین وجه را ندارند از این قاعده مستثنی هستند.

مراحل راستی آزمایی خودروهای ثبت نامی:

  1. کسانی که پلاک فعال برای خودروهای سنگین، مینی بوس، کامیونت و غیره را دارند مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق العاده بودند و پلاک فعال خودروهای سنگین مشمول قانون خودروهای سواری نبود.
  2. اگر فردی در هر دو مجموعه  خودروساز ثبت نام کرده باشد در صورتی که ظرفیت فروش یک شرکت بیش از حد مجاز باشد ثبت نام وی در شرکت دیگر ثبت خواهد شد. به عنوان نمونه آمارها نشان می دهد حجم متقاضی برای ثبت نام خودروهای ایران خودرو بیش از سایپا است در این حالت مطمئناً اگر فردی هم در ایران خودرو و سایپا ثبت نام کرده باشد  ثبت نام در ایران خودرو حذف و فرد مجاز به خرید از محصولات سایپا خواهد بود.
  3. فیلدهای مشخصات اصلی مشتری که به واسطه احراز هویت در سیستم از طریق سامانه امتا ثبت شده توسط ثبت احوال استخراج و مورد راستی آزمایی قرار می گیرد که آیا فرد متقاضی دارای سن مجاز برای ثبت نام بوده یا خیر؟
  4. مشتریانی که قبلا پذیرش داشته اما اقدام به صلح نکرده اند در این طرح امکان پیش ثبت نام نداشتند و اگر ثبت نامی انجام شده از قرعه کشی حذف خواهند شد.
  5. در بخش راستی آزمایی ثبت نامی ها پلیس راهور مسوول بررسی پلاک فعال افراد متقاضی است همچنین شرکت های خودروساز نیز باید بررسی اطلاعات فرد متقاضی اعلام کنند که آیا در طول 36 ماه گذشته خودرویی از شرکت ها خریداری کرده است یا خیر؟
  6. روند راستی آزمایی  16 خرداد به اتمام رسیده اما سه ماه تا تحویل خودرو طول می کشد و باز هم راستی آزمایی ها طی این مدت انجام و اگر خطایی در ثبت اطلاعات توسط متقاضی مشاهده شود ثبت نام باطل خواهد شد.
  7. در روند قرعه کشی سهم 10 درصدی نیز به عنوان ذخیره در نظر گرفته می شود. زیرا برخی افراد که اسامی آنها در قرعه کشی اعلام شده شاید امکان تکمیل وجه نداشته و عملا انصراف می دهند.
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد