تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۰۸۹۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
نگاهی بر تولید فولاد در هفته گذشته:

تولید کارخانجات آمریکا با نیمی از ظرفیت انجام شد

می متالز - هفته گذشته میزان بهره وری از کارخانه‌های تولید فولاد ایالات متحده 53.8 درصد بود.
تولید کارخانجات آمریکا با نیمی از ظرفیت انجام شد

به گزارش می متالز، موسسه آهن و فولاد آمریکا (AISI) گزارش داد که بخش فولاد آمریکا برای هفته منتهی به 30 مه با نرخ استفاده از 53.8درصد فعالیت داشته است.

تولید فولاد خام برای هفته یاد شده در مجموع 1.21 میلیون تن خالص بود و تعداد کل این هفته در مقایسه با هفته معادل سال 2019، 35.9 درصد کاهش را نشان می دهد. چرا که در مدت زمان مشابه در سال گذشته، میزان تولید 1.88 میلیون تن خالص با نرخ استفاده از ظرفیت 80.8 درصد بوده است.

با این حال، تولید این هفته از ۳۰ ماه مه سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۳ درصد در هفته گذشته، زمانی که تولید بالغ بر ۱.۱۹ میلیون تن خالص با نرخ بهره‌برداری از ظرفیت لوله‌ها، به میزان ۱ / ۳ درصد افزایش داشته‌است.

تولید سالانه تعدیل شده تا 30 مه 2020، در مجموع 34.3 میلیون تن خالص با نرخ استفاده از ظرفیت 69.3درصد بود که این رقم با کاهش 16.1 درصدی از 40.9 میلیون تن خالص تولید شده در مدت مشابه سال گذشته (زمانی که ظرفیت میزان بهره برداری 81.4٪ بود) همراه شده است.

قیمت‌های فولاد آمریکا در هفته‌های اخیر پس از افتی که در ابتدای ماه مارس داشت و به نظر کوتاه مدت بوده‌است، موفقیت‌هایی کسب کرده‌است.

قیمت کویل داغ در ایالات‌متحده روز دوشنبه در حدود ۴۹۸  دلار به میزان ۶.۸۷ درصد بالاتر از یک ماه قبل بسته شد.

فولاد HDG ایالات متحده نیز دوشنبه با قیمت 744 دلار در روز بسته شد و نسبت به ماه قبل 4.64 درصد رشد داشته است. در همین حال، کویل نورد سرد ایالات متحده 4.31درصد افزایش یافت و به 678 دلار رسید.

گفتنی است امریکا به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ فولاد در جهان شناخته شده و طی دوسال گذشته نیز بر سر واردات فولاد از اولین تولیدکننده این محصول آهنی در جهان یعنی چین تنشهایی را داشته و با وضع تعرفه وارداتی سعی بر کاهش میزان محصولات فولادی چینی به کشورش را داشته است.

عناوین برگزیده