تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۷
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۰۹۲۳۸
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرکل محیط زیست:

ظرفیت‌های قانونی برای جهش تولید در کرمان به کار گرفته می‌شود

می متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: انعطاف در استفاده از ظرفیت های قانونی برای صدور مجوزهای صنایع و کمک به جهش تولید، سرلوحه کار این اداره کل قرار دارد و رویکرد یاد شده تداوم خواهد داشت.
ظرفیت‌های قانونی برای جهش تولید در کرمان به کار گرفته می‌شود

به گزارش می متالز، مرجان شاکری شامگاه یکشنبه در دیدار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: خوشبختانه نگاه حفظ محیط زیست با همدلی و هم افزایی صنعت، معدن و محیط زیست در استان کرمان به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نگاه صنعت به محیط زیست تغییر کرده و مدیران عامل صنایع استان کرمان به این حوزه توجهی جدی دارند، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست یک معادله برد برد تلقی می شود زیرا علاوه بر جلوگیری از تخریب محیط زیست، صنایع را مشمول معافیت های مالیاتی کلان میکند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: افراد دارای مشکل اقتصادی و فقر اولویت محیط زیست را رعایت نمی کنند و هرچه رفاه در استان افزایش یابد حفاظت از محیط زیست بیشتر رعایت می شود و ما در کنار صنعت و معدن هستیم زیرا تعامل از تقابل مفیدتر است.

وی ادامه داد: باید از این تعامل بهره ببریم که استانی سرسبزتر و آبادتر داشته باشیم و شعار محیط زیست با عنوان جهش تولید همراه با توسعه پایدار محقق شود.

شاکری تصریح کرد: محیط زیست هرگز با توسعه مخالفتی ندارد و توسعه باید با پایداری همراه باشد و علاوه بر گردش چرخ تولید، محیط زیست را برای آیندگان برجای بگذاریم و در رفاه نسبی باشیم.

وی اضافه کرد: امسال فرایندی برای معرفی صنعت سبز در کشور داشتیم و کارخانجات در آن ثبت نام کردند و بر اساس امتیازبندی سیمان ممتازان حائز رتبه کشوری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زست استان کرمان افزود: ۲ صنعت لاستیک بارز و نیروگاه شوباد کهنوج به علت بارگذاری نکردن مستندات خود رتبه نیاوردند که این صنایع با روال استانداردسازی و خدمات زیست محیطی مطلوب ارزیابی شدند اما صنایعی برتر شدند که عملکرد صنایع ما را نداشتند.

عناوین برگزیده