تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۱۰۹۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان:

با وجود تحریم‌ها، جایگاه خوبی در صادرات داریم

می متالز - در حاشیه مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی تندگویان، مهندس سید رضا قاسمی شهری مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگوی کوتاهی به تشریح وضع سهام «شگویا» و طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی تندگویان پرداخت.
با وجود تحریم‌ها، جایگاه خوبی در صادرات داریم
محصولات استراتژیک پتروشیمی تندگویان که مزیت اصلی این شرکت هستند، چیست؟

به گزارش می متالز، تولید اصلی ما محصول پت(PET)  یا همان پلی اتیلن ترفتالات است که به دو گرید نساجی و بطری تقسیم می‌شود. پتروشیمی شهید تندگویان در تولید این دو گرید در کشور و در منطقه منحصر به فرد است و مشابه ندارد.

 جایگاه بین‌المللی پتروشیمی تندگویان از نظر رتبه‌بندی جهانی در تولید این محصولات کجاست؟

با توجه به تحریم‌ها این ارزیابی انجام نمی‌شود. از طرفی عنوان کردن خیلی از اطلاعات و آمار به واسطه تحریم‌ها و مسائل و مشکلاتی که وجود دارد، شاید به صلاح نباشد. اما با وجود تحریم‌ها توانستیم در منطقه خاورمیانه و خاور دور جایگاه خوبی در بخش صادرات داشته باشیم.

 در ۲۱ روز معاملاتی گذشته قیمت سهام «شگویا» ۱۴ روز منفی و ۷ روز مثبت بوده است؛ دلیل آن چیست؟

این نوسان به شاخص کل و روند بازار برمی‌گردد اما اگر روند رشد «شگویا» را ملاحظه کنید، به این نتیجه می‌رسید که این روند افزایشی بوده است و از قیمت ۴۳۸ تومان که عرضه اولیه شده تقریبا در حال حاضر قیمتی حدود ۱۲۰۰ تومان دارد. این روند خوب و مثبت است و بازدهی آن از زمان عرضه که ۱۷ اسفند ۹۸ بوده، به نسبت بقیه شرکت‌ها رشد خوبی داشته است.

تلاش ما این است که تابع بازار نباشیم و تابع شرایط کارخانه و تولید باشیم و بتوانیم با استمرار تولید به سهام شگویا ثبات ببخشیم که با نوسانات جزئی بازار تغییری در سهام رخ ندهد.

 برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارید؟

در حال حاضر مشخص نیست و این موضوع به سهامدار عمده برمی‌گردد که چه تصمیمی اتخاذ کند.

طرح‌های توسعه‌ای شگویا در سال ۹۹ چیست؟

مهمترین طرح‌های توسعه‌ای شرکت، طرح افزایش ظرفیت گرید بطری و پروژه‌های زیست‌محیطی است و در کنار آن یک واحد جدیدssp   در دست اقدام داریم که شاید در همین ماه مناقصه آن را برگزار کنیم و از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان داخلی در راستای اجرای این پروژه استفاده کنیم.

ما در سال جهش تولید خود را موظف و مقید می‌دانیم که حکم و دستور رهبری را که فصل‌الخطاب ما هستند، جاری کنیم و همینطور تعهدی که به مردم و این سرزمین داریم را پیاده کنیم.

عناوین برگزیده