تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۴
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۰۹۴۰۱

سارقان شبکه ریلی به محاکم قضایی معرفی می‌شوند

می متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد که تعرض‌کنندگان به شبکه ریلی کشور با رصد روزانه پلیس راه آهن، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
سارقان شبکه ریلی به محاکم قضایی معرفی می‌شوند

به گزارش می متالز، سعید رسولی روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش سوانح ریلی گفت: برعکس تصورات موجود افزایش سوانح ریلی نداشتیم، سوانح ریلی سال ٩٨ به نسبت سال قبل‌تر و سوانح ریلی سال ٩٩به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

وی در خصوص موضوع پیچ دزدی و ریل دزدی که اخیرا به عنوان علت برخی سوانح ریلی مطرح است، گفت: پلیس راه آهن به صورت روزانه وظیفه تامین امنیت از خطوط ریلی را بر عهده داشته و به صورت روزانه موردهایی را شناسایی و به طور کلی سرقت را گزارش می‌دهد.

به گفته رسولی موارد سرقت و تعرض به خطوط ریلی به صورت روزانه رصدو با جدیت دنبال می شیود و مجرمین تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی برند راه آهن است، گفت: شفافیت در اطلاع رسانی نیز خط قرمز ما است .به محض وقوع هر حادثه‌ای کمیسیون سوانح به محل اعزام می‌شود و شروع به بررسی دلایل و شواهد می‌کند و اگر علت حادثه‌ای هنوز مشخص و اعلام نشده است به دلیل روشن نبودن موضوع است.

رسولی با بیان اینکه تنها کمیسون سوانح ریلی اجازه اعلام علت حوادث ریلی را دارد، گفت:حتی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن اجازه اظهار نظر ندارم. علت وقوع سوانح را کمیسیون عالی سوانح در راه‌آهن بررسی، مشخص و اعلام می‌کند که این کمیسیون خارج از راه‌آهن مشغول به کار است و اعضای آن توسط وزیر راه و شهرسازی انتخاب می‌شوند.

وی گفت:در خصوص برخورد با مدیران متخلف که در بروز سانحه تاثیرگذار بودند نیز قوانین وجود دارد و اعمال خواهد شد.

رسولی در ادامه به سبد تامین منابع مالی راه آهن در سال ٩٩ اشاره کرد و گفت: سازوکارهای مالی پشتیبان برای جهش تولید در سال جدید، تبصره ١٩ و ١٨ قانون بودجه سال ٩٩ است.

مدیرعامل شرکت راه آهنگفت: بر این اساس از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد تومان تامین شد که تاکنون ۴۷۰ هزار میلیارد تومان آن جذب راه آهن شده است و امیدواریم باقی آن نیز به زودی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: از محل تبصره ۱۹ هم در هفته آینده فراخوان عموم برای سرمایه‌گذاری در ساخت ۱۵۰ کیلومتر خط فرعی اعلام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول خطوط اصلی راه آهن است اما با احداث خطوط فرعی می‌توان چندین چشمه بار را به ریل متصل کرد.

وی گفت: همچنین از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، ظرفیت جذب سرمایه گذاری در حوزه ریلی سرعت خواهد گرفت و ۴۶۴ واگن تامین مالی شده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده