تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۰۹۵۶۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بدری مطرح کرد:

خرید مسکن برای حفظ ارزش پول به زیان خریداران واقعی

می متالز - نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت:در شرایط کنونی بسیار از مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود اقدام به خرید غیرمتعارف مسکن می کنند، این مساله موجب شده که مسکن به خریداران واقعی نرسد.
خرید مسکن برای حفظ ارزش پول به زیان خریداران واقعی

به گزارش می متالز، صدیف بدری با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت مسکن در کشور به ویژه کلان شهرها، گفت: متأسفانه قیمت مسکن روز به روز به صورت سرسام آور در حال افزایش است و وزارت راه و شهرسازی عملا هیچ اقدامی برای کنترل این حوزه انجام نمی دهد.

 

25 درصد از اقتصاد کشور با بازار مسکن مرتبط است

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود 25 درصد از اقتصاد کشور با بازار مسکن مرتبط است، از این رو مدیریت و ارتقا بازار مسکن تأثیر به سزایی در توسعه اقتصادی از جمله افزایش اشتغال خواهد داشت.

وی گفت: در شرایط کنونی بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول و سرمایه خود اقدام به خرید غیرمتعارف مسکن می کنند، این مساله موجب شده که مسکن به خریداران واقعی نرسد، از طرفی این رویکرد موجب شده به دلیل کاهش عرضه و صف گسترده خریداران، قیمت ها بالا برود.

 

هیچ ضابطه ای برای قیمت گذاری بازار مسکن وجود ندارد

بدری گفت: در شرایط کنونی هیچ ضابطه ای برای قیمت گذاری بازار مسکن وجود ندارد و فروشندگان و مالکان قیمت مسکنشان را به صورت سلیقه ای تعیین می کنند.

 

اولویت اصلی برای کنترل بازار مسکن، اجرای جامع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است

وی افزود: به نظر من اولویت اصلی برای کنترل بازار مسکن، اجرای جامع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است، البته به نظر من این قانون باید در تمام وجوه اقتصادی اجرایی شود، آن زمان دیگر هیچ دلال یا سوداگری نمی تواند با سرمایه هنگفت خود اقدام به خرید گسترده مسکن و بر هم زدن تعادل بازار کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس ادامه داد: متأسفانه دولت برنامه قابل قبولی برای مدیریت نقدینگی جامعه ندارد، از این رو بهترین و سریعترین راه برای  مدیریت این حوزه اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه است.

عناوین برگزیده