تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۰۹۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
3 تغییری که معاملات سهام با آن مواجه است

مصوبه مهم بورس تهران ابلاغ شد + متن کامل/دسته سفارش شرکت های بورسی تغییر کرد + زمان اجرا از شنبه آینده

می متالز - اطلاعیه در خصوص اصلاح برخی از ریز ساختارها منتشر شد که براساس آن دسته سفارش شرکت های بورسی و دو ریز ساخت دیگر تغییر کرد. اجرای مصوبه از شنبه هفته آینده صورت می گیرد.
مصوبه مهم بورس تهران ابلاغ شد + متن کامل/دسته سفارش شرکت های بورسی تغییر کرد + زمان اجرا از شنبه آینده

به گزارش می متالز، پیرو اطلاعیه شماره 74840/ 181 مورخ 1399/03/03 در خصوص اصلاح موادی از دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، از روز شنبه مورخ 1399/03/24 تغییرات پیوست در خصوص اصلاح بخشی از ریزساختارهای معاملاتی صورت خواهد گرفت. 

با تصمیم بورس تهران ، دسته سفارش های خرید و فروش براساس قیمت سهام به حداکثر ۴۰۰ هزار سهم افزایش یافت که از شنبه آینده به همراه دو تغییر در حجم نمایش و حداقل تغییر قیمت عملی می شود .

علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران درحالی اواخر ماه گذشته از چند برنامه جدید مانند افزایش دسته سفارش ها به حداکثر 500 هزار سهم خبر داده بود که از شنبه آینده 24 خرداد ، سه تغییر در مورد سفارش های خرید و فروش ، حجم نمایش سفارش های دو بخشی و حداقل تغییر قیمت ، عملی می شود.

در این رابطه محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه ایی به فعالان و کارگزاران ، تغییرات اعمالی را اعلام کرد که در این میان مهمترین بخش مربوط به افزایش دسته سفارش ها و براساس قیمت سهام است. 

به این ترتیب ، دسته سفارش خرید یا فروش برای سهام دارای قیمت یک ریال تا 500 تومان معادل 400 هزار سهم ، بیش از 500 تا هزار تومان معادل 200 هزار سهم ، بین هزار تا 10 هزار تومان معادل 100 هزار سهم و بیش از ده هزار تومان 50 هزار سهم تعیین شده است.

عناوین برگزیده