تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۱۰۹۶۵۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد

بهره برداری از دومین واحد دانه بندی و پرعیار سازی منیزیت سیستان و بلوچستان در آینده ای نزدیک

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: دومین واحد دانه بندی و پرعیار سازی منیزیت نوک آباد نصرت آباد به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
بهره برداری از دومین واحد دانه بندی و پرعیار سازی منیزیت سیستان و بلوچستان در آینده ای نزدیک

به گزارش می متالز، محمودرضا رحمتیان در بازدیدی که به همراه ابراهیمی «سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان» از معدن و واحدهای دانه بندی و پرعیار سازی منیزیت نوک آباد نصرت آباد داشت، تصریح کرد: واحد دانه بندی و پرعیار سازی منیزیت نوک آباد نصرت آباد با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی به زودی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این بازدید با هدف مشاهده آخرین وضعیت روند پیشرفت فیزیکی واحدهای دانه بندی و پر عیار سازی منیزیت و ایجاد زیرساخت ها از جمله راه دسترسی، مخابرات، فیبر نوری انجام شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: سهام دار و سرمایه گذار واحد دانه بندی و پرعیار سازی منیزیت نوک آباد نصرت آباد شرکت سهامی خاص تهیه و تولید مواد نسوز کشور می باشد که در حال حاضر خطوط تولیداین واحد دانه بندی و پرعیار سازی به طور کامل به بهره برداری رسیده و فعال می باشد.

رحمتیان بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در این واحد به رقم 20 میلیارد تومان رسیده و هم اکنون ۴۵ نفر به طور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار شده اند.

وی ادامه داد: با تکمیل شدن بخش های دیگر این واحد و افتتاح آن میزان اشتغال زایی مستقیم این کارخانه به تعداد ۷۰ نفر خواهد رسید.

این مقام مسوول در ادامه گفت: شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور نسبت به اخذ جواز تاسیس واحد فرآوری پخت کلسینه و زینتر (مواد حاصل از فرآوری منیزیت) در شهرک صنعتی زاهدان با مساحت30 هکتار اقدام نموده که عملیات زیربنایی و خرید ماشین آلات و خط تولید در دست اقدام می باشد.

گفتنی است که در ادامه از معدن منیزیت نوک آباد که تامین کننده مواد اولیه واحد دانه بندی و پرعیار سازی منیزیت که در مجاورت این واحد می باشد، بازدید بعمل آمد.

عناوین برگزیده