تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۰۹۷۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در سال ۹۸ صورت گرفت:

احیا و فعال سازی ۲۰ معدن در سیستان و بلوچستان

می متالز - سید رضا عظیمی؛ مدیر اجرایی طرح احیاء، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به اهمیت یافتن موضوع فعال سازی معادن غیرفعال و توجه دولت به پتانسیل معدنی به عنوان یکی از منابع جایگزین نفت در کشور از استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان های دارای پتانسیل و فعال در این زمینه یاد کرد و عملکرد سال ۹۸ طرح را در این استان با احیا و فعال سازی ۲۰ معدن، عملکردی شاخص و قابل توجه بیان کرد.
احیا و فعال سازی ۲۰ معدن در سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، جلسه ویدئو کنفرانسی پیرامون عملکرد طرح احیاء در سال ۹۸ و برنامه های طرح در سال جاری در استان سیستان و بلوچستان، با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و رئیس اداره امور معادن سازمان تشکیل شد.
در این جلسه سید رضا عظیمی؛ مدیر اجرایی طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به اهمیت یافتن موضوع فعالسازی معادن غیرفعال و توجه دولت به پتانسیل معدنی به عنوان یکی از منابع جایگزین نفت در کشور از استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان های دارای پتانسیل و فعال در این زمینه یاد کرد و عملکرد سال ۹۸ طرح را در این استان با احیا و فعال سازی ۲۰ معدن، عملکردی شاخص و قابل توجه بیان کرد.
در ادامه رحمتیان؛ معاون معدنی سازمان صمت استان با برشمردن پاره ای از مشکلات معدن داران استان، کمبود سرمایه گذاران توانمند به ویژه در بخش اکتشافات تکمیلی را به عنوان یکی از مهمترین مشکلات فعالان معدنی استان مطرح کرد.
در این جلسه با ارائه برنامه استانی طرح در سال ۹۹ و تاکید طرفین بر همکاری متقابل و بیش از پیش جهت تحقق این اهداف، پایش معادن احیا شده تا فعال شدن نهایی، برگزاری جلسات مذاکره و ارائه برنامه زمانبندی اجرایی جهت همکاری با شرکت صدرتامین به عنوان یکی از متقاضیان سرمایه گذاری در پتانسیل های فلزی استان و همچنین بازدید از پارک علم و فن آوری یزد در خصوص معادن گل سفید، در دستور کار کارگروه استانی با محوریت سازمان صمت استان قرار گرفت.
لازم به ذکر است طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در سال ۹۹، احیای ۷ معدن و راه اندازی ۳ کارخانه فرآوری را در دستور کار کارگروه استانی طرح قرار داده است.

عناوین برگزیده