تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۱۰۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
راستینه:

مالیات بر تجمیع درآمد به نفع طبقات پایین جامعه دریافت شود

می متالز - نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس، گفت: باید مالیات بر تجمیع درآمد و بخش سرمایه‌های غیرمولد به نفع طبقات پایین جامعه اخذ و همزمان مالیات بخش مولد کاهش داده شود.
مالیات بر تجمیع درآمد به نفع طبقات پایین جامعه دریافت شود

به گزارش می متالز، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اهمیت حوزه اقتصاد و رونق تولید، گفت: مسئله معیشت مردم از اولویت‌های اقتصادی کشور بوده و در طول سه سال گذشته سبد معیشتی مردم به یک سوم و در 9 سال گذشته ارزش پول ملی نیز به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فاصله طبقاتی افزایش یافته و مردم شدیدا در تنگنای اقتصادی قرار دارند، ادامه داد: هدفمند کردن یارانه‌ها باید در دستور کار مجلس یازدهم قرار بگیرد، باید در مجلس تلاش کنیم یارانه‌ها در حوزه توسعه و تقویت قدرت خرید مردم اصلاح کنیم.

وی، افزود: دهک‌هایی از جامعه صلاحیت دریافت یارانه را ندارند زیرا از نظر اقتصادی بهره‌مندی گسترده‌ای دارند، یارانه برای ترمیم طبقات پایین جامعه پرداخت می‌شود.

راستینه  با بیان اینکه سرمایه‌های کشور باید از بخش غیرمولد به بخش مولد انتقال داده شود، تصریح کرد: بخش زیادی از نقدینگی کشور متاسفانه در حوزه مسکن، زمین، سکه و فعالیت‌های دلالی قرار دارد زیرا حوزه سرمایه‌های غیر مولد بسیار جذاب و مورد توجه دلالان قرار دارد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مالیات بر تجمیع درآمد و بخش سرمایه‌های غیرمولد به نفع طبقات پایین جامعه اخذ و همزمان مالیات بخش مولد کاهش داده شود، خاطرنشان کرد: کاهش مالیات بر بخش مولد منجر به افزایش تولید و قدرت خرید مردم می‌شود.

عناوین برگزیده