تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۱۰۲۶۰
سرویس خبر : محیط زیست
به منظور کنترل و کاهش آلایندگی

طرح جامع زیست محیطی، نقشه راه کارخانه ذوب آهن

می متالز - طرح جامع زیست محیطی با همکاری متخصصان کارخانه ذوب آهن و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان در حال تدوین است.
طرح جامع زیست محیطی، نقشه راه کارخانه ذوب آهن

به گزارش می متالز، مدیرعامل کارخانه ذوب آهن به مناسبت هفته محیط زیست در نشستی با اصحاب رسانه با تشریح طرح‌های زیست محیطی کارخانه ذوب آهن گفت: این طرح نقشه راه این کارخانه در کنترل، پایش و کاهش آلایندگی‌های آب خاک و هوا خواهد بود.
منصور یزدی زاده در ادامه با بیان اینکه این کارخانه تا کنون بیش از ۴ هزار میلیارد ریال در طرح‌های زیست محیط به منظور کاهش و کنترل آلایندگی‌ها هزینه کرده است گفت: میزان آب مصرفی این کارخانه به ازای هر کیلوگرم تولید محصولات فولادی از ۱۰ به کمتر از ۵ لیتر کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: با اجرای طرح‌های صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب و استفاده و بازچرخانی پساب صنعتی و فاضلاب شهر‌های اطراف این میزان به کمتر از ۲ لیتر در ازای یک کیلوگرم تولید فولاد کاهش خواهد یافت.
یزدی زاده از اجرای موفقیت آمیز طرح آب گیری از لجن‌های کنورتور‌ها در ذوب آهن خبر داد و گفت: با اجرای این طرح از آلایندگی‌های خاک و آب در اطراف کارخانه جلوگیری شد.
وی از کاشت بیش از ۱۶ هزار ۵۰۰ هکتار فضای سبزدر اطراف کارخانه خبر داد و گفت: سالانه افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور حفظ و نگهداری این گونه‌های گیاهی هزنیه می‌شود.
مدیرعامل کارخانه ذوب آهن با اشاره به ادامه عملیات تعویض درب‌های فلکسی بل باطری شماره ۳ کک سازی کارخانه ذوب آهن افزود: در سال گذشته بیش از ۷۴ درب فلکسی کاملا بومی سازی شده، به طور کامل تعویض شد و تعداد ۷۴ درب دیگر هم تا پایان مرداد ماه تعویض خواهند شد.
در پایان این نشست هم از کتاب زینب کوچولو و سرزمین آهن رونمایی شد.

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک کنید

عناوین برگزیده