تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۰
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۱۱۰۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شهرک‌های صنعتی بزرگ در لرستان احداث شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ضرورت احداث شهرک‌های صنعتی بزرگ در این استان گفت: ۱۶ ماده معدنی در لرستان وجود دارد.
شهرک‌های صنعتی بزرگ در لرستان احداث شود

به گزارش می متالز، محمدرضا صفی‌خانی  ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی مجتمع فروسیلیس در این شهرستان با بیان اینکه سه استراتژی مشخص در استان لرستان و به‌ویژه در شهرستان بروجرد پیگیری شد‌‌ه‌است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این استراتژی‌ها حفظ وضعیت موجود است، به‌طوری که شرایط موجود را حفظ کرده و رشد منفی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت فروسیلیس برای بالابردن توان اقتصادی استان لرستان در حوزه صنعت است، افزود: علاوه‌بر آن پیگیری ایجاد طرح‌های جدید و دعوت از سرمایه‌گذاران مختلف می‌تواند منجر به ایجاد طرح‌های جدیدی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه بیش‌از 34 درصد صنعت این استان در شهرستان بروجرد وجود دارد، عنوان کرد: هم‌چنین صنایع مادر در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند زنجیره‌ای برای توسعه لرستان باشد.

وی وضعیت  واحدهای بزرگ تولیدی در شهرستان بروجرد را در سال‌های گذشته مطلوب ندانست و بیان کرد: برای ما مهم بود که این شرکت‌ها جایگاه واقعی خود را به‌دست بیاوند.

صفی‌خانی با تأکید به اینکه داروسازی اکسیر بروجرد به‌عنوان پرسودترین واحد دارویی کشور شناخته شده‌‌است، گفت: علاوه بر آن این داروسازی به‌عنوان سه برند دارویی معروف کشور و یکی از سه شرکت برتر در حوزه بورس معرفی شده‌است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت این استان که دارای 16 ماده معدنی‌ست، پروانه بهره‌برداری اولین معدن سرب و روی در دو سال قبل صادر و در سال گذشته نیز اولین جواز کشف معدن فلزی آهن در منطقه الیگودرز صادر شده‌است.

صفی‌خانی اظهار داشت: موتور سرمایه‌گذاری و توسعه در این استان با وجود مشکلات اقتصادی زیادی که گریبان کشور و لرستان را گرفته، به لحاظ فنی و اقتصادی روشن شده‌است و نیاز به حمایت دارد تا تحریک شود.

وی با بیان اینکه احداث شهرک‌های بزرگ و هم‌چنین توسعه شهرک‌های موجود می‌تواند یک استراتژی میان‌مدت در لرستان باشد، افزود: از معاون وزیر صمت تقاضا داریم در بحث استراتژی بلندمدت چند شهرک بالای 500 هزار هکتار در این استان به بهره‌برداری برسد تا نتیجه مطلوبی داشته باشیم.

در امروز محسن صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک‌های صنعتی شماره یک بروجرد و شهرک شماره سه خرم‌آباد بازدید کرد و هم‌چنین یک واحد تولیدی ترشک و لواشک در شهرستان بروجرد افتتاح شد.

عناوین برگزیده