تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۱۰۴۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار اصفهان:

۸۶۰۰ واحد صنعتی فعال در اصفهان وجود دارد/ تولید ۶۰ درصد فولاد کشور

می متالز - استاندار اصفهان گفت: هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در اصفهان فعال است که تعطیلی این واحدها بر پیکره اقتصادی کشور خسارت هایی وارد می‌کند و این واحدها در دوران کرونا نیز فعال بودند.
۸۶۰۰ واحد صنعتی فعال در اصفهان وجود دارد/ تولید ۶۰ درصد فولاد کشور

به گزارش می متالز، عباس رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح افزایش ظرفیت تولید و بومی سازی قطعات با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: استان اصفهان رتبه دوم صنعتی کشور را بعد از تهران به خود اختصاص داده است به نوعی که بسیاری از صنایع مادر از جمله ذوب آهن، فولاد مبارکه، پلی اکریل، پتروشیمی و غیره در این استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان ۶۰ درصد فولاد کشور را تولید می‌کند، تاکید کرد: هشت هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی فعال در استان اصفهان فعال است و طبیعی است که تعطیلی این واحدها ضربات اقتصادی بر پیکره اقتصادی کشور وارد می‌کند و از این رو بسیاری از این واحدها در دوران کرونا نیز فعال بودند.

اجرای ۴۵۰۰ طرح صنعتی در استان اصفهان در دستور کار است

استاندار اصفهان با بیان اینکه اجرای چهار هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی در استان اصفهان در دستور کار است، بیان داشت: اصفهان با ۹۰ شهرک صنعتی، بیشترین تعداد شهرک‌های صنعتی در کشور را داراست و با دو هزار و ۳۰۰ واحد نساجی رتبه اول این صنعت را نیز در کشور دارد.

وی با تاکید بر اینکه نخستین و بزرگترین شهرک علمی تحقیقاتی کشور در استان اصفهان قرار دارد، گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان در سال ۹۸، دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

صبح 22 خرداد چندین طرح ملی با اعتباری بالغ بر چهار هزار ۸۲۵ میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور در استان‌های اصفهان و خراسان رضوی افتتاح شد.

عناوین برگزیده