تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۱۰۴۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رئیس جمهور واحد تولید کنسانتره در خواف را افتتاح کرد

می متالز - رئیس جمهور واحد تولید کنسانتره در خواف را به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.
رئیس جمهور واحد تولید کنسانتره در خواف را افتتاح کرد

به گزارش می متالز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور واحد تولید کنسانتره در خواف را به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

حجت الاسلام روحانی در این مراسم اظهار کرد: خیلی خوشحالم امروز در منطقه سنگان در خراسان رضوی افتتاح این پروژه تحقق یافت.

رئیس جمهور ادامه داد: سلام می کنم به مردم خوب خواف که شیعه و سنی در کنار هم برای رضای خدا و توسعه کشور عزیزمان فعالیت می کنند.

در ادامه سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت با ارایه گزارشی به رئیس جمهور در این مراسم، اظهار کرد: افتتاح دو کارخانه کنسانتره و گندله‌سازی در سنگان پیام روشنی برای دشمنان نظام است که به رغم تشدید تحریم‌ها انتظار توقف توسعه و تولید را داشتند.

گفتنی است؛ کارخانه‌های پنج میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه و 2.5 میلیون تنی «سیمیدکو» (صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد) با سرمایه‌گذاری فولاد خوزستان در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و برنامه‌های کلان ایمیدرو برای تامین خوراک صنعت فولاد و جلوگیری از خام فروشی راه‌اندازی می‌شود.

واحد صنعتی معدنی «توسعه فراگیر سناباد» یکی از صنایع بهره‌برداری شده امروز است که برای آن سرمایه‌گذاری ارزی 117 میلیون یورویی و سرمایه‌گذاری ریالی 2 هزار و 500 میلیارد ریالی صورت گرفته است، این واحد صنعتی معدنی در منطقه سنگان خواف از این پس با تولید سالانه دو نیم میلیون تن گندله آهن ظرفیت تولیدی ایران را در این بخش زیرساختی افزایش می‌دهد، مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی صورت گرفته برای راه‌اندازی این طرح صنعتی معدنی 18 هزار میلیارد ریال است.

عناوین برگزیده