ایجاد دغدغه صادرات در میان آحاد جامعه
به گزارش می متالز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه شورای مدیران این سازمان، اطلاعرسانی و انتقال موضوعات و فعالیتهای انجام شده در حوزه تجارت خارجی کشور را از اولویتهای اصلی سازمان توسعه تجارت ایران دانست و خواستار توجه بیشتر رسانههای دیداری و شنیداری با هدف ایجاد دغدغه صادرات در میان آحاد جامعه شد.
حمید زادبوم با اشاره به فعالیتهای مناسبی که در حوزه تجارت خارجی انجام شده است، تبیین صحیح و به موقع این اقدامات توسط مدیران و کارشناسان سازمان را ضرورتی انکارناپذیر قلمداد کرد.
وی با اشاره به تشکیل کمیته کارشناسی شورایعالی صادرات غیرنفتی، کارگروه اقدام صادراتی، شورای تجارت خارجی، کارگروه مشوقهای صادراتی و... برونداد این کارگروهها و کمیتهها را مرتفع کردن موضوعات و مشکلات صادراتی جامعه صادرکنندگان و در نهایت توسعه کمی و کیفی صادرات دانست.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اطلاعرسانی ناقص و بعضا بدون کارشناسی را مبنای بروز مشکلات جدید دانست و خواستار اطلاعرسانی سریع، دقیق و با محتوای مسائل جهت عموم مردم و علیالخصوص جامعه صادرکنندگان شد.
زادبوم در پایان بر شفافیت در تدوین دستورالعملها و شیوهنامههای فعالیتهای صادراتی تاکید کرد و خواستار استفاده از دیدگاههای کارشناسی سایر بخشها در این خصوص شد.