تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۱۰۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد مطرح کرد؛

پتروشیمی و فولاد؛ مشکل تولید لوازم‌ خانگی

می متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: در حال حاضر مشکل تولید لوازم خانگی پتروشیمی و فولاد است، زیرا ما وابستگی ارزی داریم و تمام قطعات ما به‌ نوعی وابستگی ارزی دارند.
پتروشیمی و فولاد؛ مشکل تولید لوازم‌ خانگی

به گزارش می متالز، رضا رزقیان‌مقدم در خصوص بازار لوازم خانگی، اظهار کرد: برندهای معتبر در کشور، با تمام توان تولید در حال فعالیت هستند و قرار نیست تولیدات لوازم خانگی افزایش یابد.

وی در خصوص نظارت بر هر گونه افزایش قیمت، گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کننده و صنعت، معدن و تجارت هرگونه افزایش قیمتی را آنالیز و اعلام کرده در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌کنند و پس از آن اجازه فروش به واحدها می‌دهند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان کرد: قطعات اولیه لوازم خانگی گران شده و مواردی مانند حمل‌ونقل، دستمزدها و... نیز با افزایش قیمت مواجه بوده‌، تمامی این موارد باعث شده ۵ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت در محصولات اعمال شود و تمامی این تغییر قیمت‌ها، مجوز خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند.

وی با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور، تصریح کرد: مشکلی که درحال حاضر وجود دارد، کالای قاچاق بوده، نیاز است تا جلوی مبانی ورودی این کالاها گرفته‌ شود و نظارت دقیق بر باربری‌ها و اتوبوسرانی برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار انجام شود.

رزقیان‌مقدم در خصوص بازار لوازم خانگی در دوران پساکرونایی، عنوان کرد: بازار حدود یک هفته است که در رکود صددرصدی به‌ سر می‌برد، علت این رکود این است که هم توان خرید مردم کاهش یافته و هم در دوران کرونایی به‌ سر می‌بریم و مراسمات خصوصا مراسم ازدواج بسیار کم شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد بیان کرد: از تاریخ یک تیرماه شناسه‌ کالا برای لوازم‌ خانگی الزامی‌ است و این مهلت نهایی، به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

وی در خصوص لزوم حمایت از تولید داخلی، گفت: نیاز است تا کالاهای خوب ایرانی معرفی شوند و همه بدانند با وجود اینکه دو برند خارجی از کشور خارج شدند، اما برندهای خوب داخلی جای این برندها را پر کرده‌اند.

رزقیان‌مقدم با تاکید بر عدم اعتماد به سایت‌ها، تصریح کرد: به هیچ عنوان سایت‌ها قابل قبول اتحادیه نیستند و نمی‌توان این موارد را پیگیری کرد، این موضوع در مورد کالاهای نو نیز صدق می‌کنند و تنها مربوط به کالاهای دست‌ دوم نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد ادامه داد: فروشگاه‌های موجه بسیاری در سطح شهر وجود دارد که هرگز به دنبال کالاهای متفرقه و دارای مشکل نمی‌روند و آن‌ها را به واحد خود نمی‌آورند، وقتی چنین فروشگاه‌هایی موجود است، چه دلیلی برای خرید از سایت‌ها وجود دارد.

عناوین برگزیده