تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۱۰۷۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌بینی ۵۰۰ هزار شغل در حوزه سنگ‌های قیمتی

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد اشتغال برای 500 هزار نفر تا سال 1405 در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور خبر داد.
پیش‌بینی ۵۰۰ هزار شغل در حوزه سنگ‌های قیمتی

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور ظهر امروز در حاشیه نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشور در اصفهان اظهار داشت: تعداد معادن فعال و غیرفعال در حوزه سنگ‌ها قیمتی هنوز مشخص نشده و تازه در ابتدای راه قرار داریم.

معاون وزیر صمت با تأکید بر این که موضوع جدیدی است عنوان کرد: ذخایر سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خوبی در کشور داریم، تاکنون تمرکزمان بر این حوزه نبوده، مهم این است که کار در این بخش را شروع کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از گمرک و بانک مرکزی برای بررسی تسهیلات و تعرفه مناسب تشکیل و جلساتی برگزار شده، همچنین در بحث ماشین‌آلات تخصصی این بخش پیگیر تأمین مالی هستیم؛ در ۶ ماه گذشته با شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری و کمیته‌های ذیل آن رسیدیم به بازارچه‌ای که امروز افتتاح می‌شود.

غریب‌پور با بیان این که تنها آزمایشگاه تخصصی که مرجع هم هست در کرج وقع شده خاطرنشان کرد: همزمان روی اکتشاف کار می‌کنیم و می‌خواهیم به ۵۰۰ هزار اشتغال‌زایی در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تا سال ۱۴۰۵ برسیم.

نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی کشور امروز ۲۵ خرداد ماه در مجتمع جهان‌نمای اصفهان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از مدیران استان اصفهان افتتاح شد.

عناوین برگزیده