تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۱۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آقایان کرباسیان و سیف! آیا دردتان نیامد؟

می متالز - روز شنبه 14 بهمن بعضی از روزنامه‌ها از مقاومت بازار ارز در مقابل سیاست‌های بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی سخن گفتند و از سوی دیگر یکی از افراد ارشد اتاق بازرگانی در یک اظهار نظر عجیب گفته است که نباید از گرانی ارز ترسید و باید اجازه داد که ارز قیمت واقعی خود را پیدا کند.
آقایان کرباسیان و سیف! آیا دردتان نیامد؟

به گزارش می متالز روز پانزدهم بهمن ماه هم یکی از نمایندگان مجلس در خلال بحث بودجه با تذکر به سیف و کرباسیان گفته است که نفوذ دلالان از این دو تن در بازار ارز بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ما روز یکشنبه پانزدهم بهمن ماه با عدم عرضه به موقع ارز توسط بانک مرکزی به صرافی‌ها تا قبل از ساعت یازده صبح، نرخ دلار به 4770 تومان رسید، که با عرضه سهمیه صرافی‌ها از ساعت یازده به بعد نرخ ارز آزاد به آرامی کاهش یافت.

سوال از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد این است که آیا شما با این که نرخ ارز یک کشور با گردش 160 میلیارد دلاری در سال با عرضه بسته‌های 50 هزار دلاری در بازار دلالان ارز تعیین می شود، مشکلی ندارید؟

آیا اظهارات تعدادی سوداگر فاقد درک و شعور اقتصاد کلان مجاز است مقررات معیشتی ملت بزرگ و ثروتمند ایران را رقم بزند؟

آیا شما دو مقام مسئول می‌دانید که نرخ واقعی دلار که حضرات سوداگران ترجیع بند کلامشان قرار داده اند، چقدر است؟

آیا دستگاه های تحت نظر شما می توانند یک تحلیل ساده از جهش هزار تومانی نرخ دلار در کمتر از شش ماه به جامعه ارائه دهند؟

آیا اجازه داریم که بگوییم شما دو نفر در اداره اقتصاد کشور ضعیف عمل کرده اید و برنامه ها و سیاست‌های غلط شما بازار ارز را بحرانی کرده است؟

آیا پول ملی ما سزاوار چنین تحقیری می‌تواند باشد؟

آیا شما خبر دارید که بسیاری از فعالیت های اقتصادی به دلیل بی ثباتی نرخ ارز مختل شده است؟

آقای سیف و آقای کرباسیان، شما دردتان نمی آید که چند صد نفر سوداگر فرصت طلب، این چنین بازار معاش مردم را بازیچه خود قرار می دهند؟ و با تحقیر پول ملی، اقتصاد مردم را تحقیر می کنند؟

عناوین برگزیده