تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۱۰۷۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فولاد:

دخالت دولت در توزیع فولاد، رانت‌زا است

می متالز - رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فولاد گفت: در بازار فولاد افراد با رانت تحت عنوان مصرف کننده از بورس خرید می‌کنند که یک دهم آن را مصرف و مابقی را به صورت آزاد در بازار می‌فروشند و باعث گران شدن فولاد می‌شوند.
دخالت دولت در توزیع فولاد، رانت‌زا است

به گزارش می متالز، حمیدرضا رستگارپور رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد و فلزات تهران در مورد تأثیر کرونا بر بازار فولاد و آهن اظهار داشت:  بازار ما قبل از کرونا ویروس دچار یک کرونای اقتصادی شده بود. این بازار دست خوش یکسری تغییر و تحول در بحث قیمت‌گذاری و توزیع شده بود و با یک رکود_تورمی سنگین مواجه بود که با ورود کرونا ویروس اوضاع این بازار بدتر شد.

رستگاپور بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق بر روی منابع فولادی کشور تاکید کرد و گفت: فولاد در اکثر صنایع نظامی، ساختمانی، خودروسازی و غیره  مورد استفاده قرار می‌گیرد که این خود گویایی توجه ویژه به این صنعت است.

وی به فروش و خرید فولاد خارج از سیستم توزیع اشاره کرد و افزود: معمولاً در سیستم عرضه و تقاضا باید تمام حلقه‌ها خرید و فروش مشخص باشد اما در بازار ما افراد با رانت تحت عنوان مصرف کننده از بورس خرید می‌کنند که یک دهم آن را مصرف و مابقی را به صورت آزاد در بازار می‌فروشند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فولاد با طرح این سؤال که این همه رانت در حوزه فولاد رخ داده چه کسی باید پاسخگو باشد؟ اذعان داشت: باید بالاخره جلوی این افراد گرفته شود، حتی از قوه قضائیه درخواست کمک خواستم و به صورت جد پیگیر این موضوع هستیم. این افراد باعث شدند که ما تکالیف مالیاتی خود را نتوانیم به درستی انجام دهیم.

رستگارپور بیان کرد: همیشه حوزه فولاد مورد طمع افراد سود جو بوده است و بنده آن را ناشی از دخالت دولت در این حوزه  می‌دانیم.

عناوین برگزیده