تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۰
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۱۱۱۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدن شن و ماسه «برخوردار» تعطیل شد/ مهلت یک ماهه برای حل مشکل

می متالز - رئیس سازمان صمت لرستان از تعطیلی معدن شن و ماسه «برخوردار» شهرستان دلفان خبر داد و گفت: شورای تأمین شهرستان فرصت یک ماهه به معدن کار داده تا مشکلات خود را با معارضین محلی حل کند.
معدن شن و ماسه «برخوردار» تعطیل شد/ مهلت یک ماهه برای حل مشکل

معدن شن و ماسه «برخوردار» تعطیل شد/ مهلت یک ماهه برای حل مشکل

به گزارش می متالز، محمدرضا صفی خانی با اشاره به تعطیلی موقت معدن شن و ماسه منطقه «برخوردار» در شهرستان دلفان، اظهار داشت: این معدن در حال حاضر معارض دارد.

وی در خصوص فرآیند تعطیلی معادن با بیان اینکه اگر مشکلی در معدنی پیش آید تقاضای تعطیلی موقت معدن را می‌دهند، عنوان کرد: این امر در یک کمیته مطرح می‌شود و این کمیته نیز موافقت می‌کند که به طور مثال یک تا چند ماه معدن تعطیل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به اینکه معدن منطقه «برخوردار» معارض دارد و باید مشکل آن به شکلی حل شود به آن تعطیلی موقت داده اند، افزود: شورای تأمین شهرستان یک فرصت یک ماهه به معدن کار داده تا مشکلات خود را با معارضین محلی حل کند.

صفی خانی، گفت: ما نیز اجازه تعطیلی این یک ماه را به معدن داده ایم تا مصوبه شورای تأمین استان را به شکلی اجرایی کند.

وی تاکید کرد: شورای تأمین به این معدن مهلت یک ماهه را داده و ما نیز با تعطیلی موقت این معدن موافقت کرده ایم.

براساس این گزارش، طی روزهای اخیر اهالی منطقه «برخوردار» شهرستان دلفان ضمن اعتراض به فعالیت‌های مخرب معدن شن و ماسه مستقر در این منطقه، خواستار حل مسئله شده بودند. خسارت به اراضی کشاورزی و راه‌های بین مزارع، خسارت به منازل و آلودگی‌های زیست محیطی از موارد مورد اعتراض مردم «برخوردار» بوده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد