تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۸
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۱۱۳۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرگزی:

مجلس باید با رویکرد ملی دغدغه‌های محلی را حل کند

می متالز - نماینده مردم زابل و زهک در مجلس بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای دائمی با رویکرد احصا مشکلات هر استان، توسط جمعی از نمایندگان تاکید کرد و گفت: در این صورت نمایندگان ضمن حل مشکلات محلی، فرصت پرداختن به مسائل ملی را نیز پیدا کنند.
مجلس باید با رویکرد ملی دغدغه‌های محلی را حل کند

به گزارش می متالز، محمد سرگزی به راه‌های تحول مجلس برای حل مسائل ملی و محلی مردم اشاره کرد و گفت: از آنجا که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، فرصت پرداختن به مباحث ملی را آنطورکه باید ندارند لذا بهتر است کمیته‌ای دائمی با رویکرد احصا مشکلات هر استان، توسط جمعی از نمایندگان تشکیل شود تا نمایندگان ضمن حل مشکلات محلی، فرصت پرداختن به مسائل ملی را نیز پیدا کنند.

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز بسیاری از نمایندگان به جای ورود به مسائل کلان، به دنبال وزیران برای حل مشکلات محلی هستند و این آسیب جدی به مجلس وارد می‌کند اما اگر کمیته‌ای با قوت موضوعات محلی را پیگیری کند دیگر نماینده از رسالت ملی خود باز نخواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس با رویکرد ملی دغدغه‌های محلی را حل کند، افزود: همچنین مرکز پژوهش‌ها به موازات سایر پژوهشکده‌ها عمل می‌کند، درواقع دیگر مطالعات پژوهشی را کنار زده و خود راسا مطالعاتی را انجام می‌دهد. مرکز پژوهش‌ها باید ابتدا موضوعات مختلف را بنا به تخصص‌های دانشگاه‌ها به آن‌ها واگذار کند سپس مسائل در کمیته‌ای مشترک بررسی و چکش‌کاری شده و به‌صورت طرح و لایحه به مجلس ارائه شود.  

 

کمیسیون‌ها باید برنامه تحولی داشته باشند

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی همچنین معتقد است کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز باید برنامه تحولی داشته باشند و چالش‌های اصلی کشور را در حوزه‌های نظارتی و تقنینی در اولویت خود قرار دهند.

عناوین برگزیده