تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۷۴۱
کد خبر: ۱۱۱۳۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
توسعه معدن و صنایع معدنی کشور در اوج تحریم ها

عملکرد درخشان و پیشرفت چشمگیر ایران در بخش معدن و صنایع

می متالز - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سال 98 در بخش معادن و صنایع معدنی کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشت.
عملکرد درخشان و پیشرفت چشمگیر ایران در بخش معدن و صنایع

به گزارش می متالز، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در سال 98 در بخش معادن و صنایع معدنی کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشت.  

عملکرد کلان ایمیدرو در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، سرمایه گذاری 2/3 میلیارد دلاری معادل بیش از 32 هزار میلیارد تومان را ایجاد کرد که نشان از قدرت مدیریت یکپارچه و واحد در سطح کلان این سازمان است. 

 گزارش ها حاکی است بیش از 2/1 میلیارد دلار طرح معادل بیش از 12 هزار میلیارد تومان در بخش معدن و صنایع معدنی استان های خراسان شمالی، کرمان، یزد، زنجان، خراسان جنوبی، اصفهان، گیلان، کردستان و البرز افتتاح شده است.

همچنین بیش از 2 میلیارد دلار معادل بیش از 20 هزار میلیارد تومان نیز طرح در استان های فارس، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، یزد و هرمزگان  در سال 98 آماده افتتاح شد.

در شرایطی که آمریکا با خروج از برجام، تحریم های چندگانه و متعدد برای صنایع کشور رقم زد، در حالی که این حجم از توسعه و پیشرفت در بخش معدنی نشان از درایت، مدیریت یکپارچه و اتکا به نیروهای بومی و استفاده از توان ظرفیت های داخلی است. امری که می تواند باافتتاح بخش تولیدی، زیربنایی، توجه به مناطق کم برخوردار و ... اثرات جانبی آن در سایر وزارتخانه ها و نهادها نیز قابل مشاهده باشد.

عناوین برگزیده