تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۱۱۱۶۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رشد ۶ درصدی سودآوری نسبت به سال قبل:

"کپرور" و هیاهوی بسیار برای هیچ

می متالز - در حالی که سود خالص این شرکت نسبت به سال گذشته تنها ۶ درصد رشد را تجربه کرده، شاهد بازدهی بیش از ۲۵۰ درصدی سهام این شرکت در سال گذشته هستیم.
"کپرور" و هیاهوی بسیار برای هیچ

به گزارش می متالز، بازار سرمایه در یک سال گذشته بازدهی سنگینی را نصیب سرمایه گذاران خود کرده و این موضوع در حالی است که صرفا تزریق نقدینگی به بازار سرمایه منجر به رشد قیمت‌ها شده و علیرغم تمامی تبلیغات صورت گرفته در کانال‌های تلگرامی، فضای مجازی، تبلیغات دولتی و ...، شاهد عدم رشد تولید و بهره وری در اکثر شرکت‌های بازار سرمایه هستیم.

از جمله شرکت‌های مذکور می‌توان به شرکت فرآوری زغال سنگ پرورده طبس اشاره داشت. در حالی که سود خالص این شرکت نسبت به سال گذشته تنها ۶ درصد رشد را تجربه کرده، شاهد بازدهی بیش از ۲۵۰ درصدی سهام این شرکت در سال گذشته هستیم.

این در حالی است که هیچ گونه تحول عمیق و محسوسی در عملیات این شرکت روی نداده و همان گونه که در بالاتر نیز اشاره شد، تنها ورود منابع نقدینگی به بازار سرمایه منجر به رشد حباب گونه سهام بسیاری از شرکت‌ها شده است.

سود خالص محقق شده این شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۸ معادل ۴۶۵ میلیارد ریال و معادل ۸۶۱ ریال به ازای هر سهم بوده است.

محصول اصلی این شرکت کنسانتره زغال سنگ کک‌شو بوده که به میزان ۲۲۷ هزار تن در سال گذشته و با نرخ متوسط ۲.۴۴ میلیون ریالی به فروش رسیده و از لحاظ مقداری شاهد رشد ۷ درصدی فروش این شرکت هستیم. همچنین، شرکت پیش بینی کرد که در سال جاری ۲۴۰ هزار تن کنسانتره کک‌شو به فروش برسد.

ماده اولیه اصلی شرکت زغال سنگ خام بوده که بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های تولید شرکت را به خود اختصاص داده و نوسانات قیمت این فرآورده اثر با اهمیتی بر بهای تمام شده شرکت خواهد داشت.

عناوین برگزیده