تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۱۱۷۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره سازمان بورس خبر داد:

تقویت فرهنگ سهامداری با کمک بیلبوردها

می متالز - سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اقدامات وسیع پیشین در خصوص فرهنگ سهامداری و بر اساس نظر شورای عالی بورس مبنی بر توسعه ابزارها و سطح پوشش اقدامات در حوزه فرهنگ سازی، اقدام به طراحی و نصب بیلبورد در مناطق شمالی کشور کرد.
تقویت فرهنگ سهامداری با کمک بیلبوردها

به گزارش می متالز، دکتر سید مصطفی رضوی، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: سازمان بورس طی سال های گذشته اقدامات متنوعی به منظور توسعه فرهنگ سهامداری در سطح کشور انجام داده است. در این راستا به تازگی بر اساس نظر شورای عالی بورس مبنی بر توسعه ابزارها و سطح پوشش اقدامات در حوزه فرهنگسازی، اقدام به طراحی و نصب بیلبورد در مناطق شمالی کشور کرده است.
وی در ادامه به انتخاب چهار استان کشور برای چنین منظوری اشاره کرد و گفت: انتخاب چهار استان آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و گلستان برای این منظور، به دلیل توریستی بودن آنها و پیشنهاد ارائه شده از سوی یکی از شرکت‌های تبلیغاتی بود.
رضوی ادامه داد: بر این اساس در آن پیشنهاد، شرکت مزبور اعلام کرده بود با هدف ایفای مسؤولیت اجتماعی خود، حاضر است تعدادی از تابلوهای خود را با تخفیف مناسب در اختیار این طرح قرار دهد.
عضو هیات مدیره سازمان بورس در ادامه به آغاز این طرح از هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این طرح که اجرای آن از روز سه‌شنبه ۲۷خردادماه آغاز شده است، به تدریج ۲۳۶ تابلو در سطح استان‌های کشور با شعارها و طرح‌های مربوط به فرهنگسازی نصب خواهد شد.
یادآور می شود  با گسترش کمی و کیفی بازار سهام، نیاز به گسترش فرهنگ سهامداری و سرمایه‌گذاری بیش از پیش نمایان است. هر چند سازمان بورس اوراق بهادار از سال های گذشته برنامه های متعددی برای توسعه فرهنگ سهامداری در سطح جامعه را در پیش گرفته است، ولی به نظر می رسد با رشد اخیر بازار سرمایه و جلب توجه عمومی به بورس، نیاز به فرهنگ سازی بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد. در این راستا همانطور که عنوان شد سازمان بورس نیز به تازگی اقدام به طراحی و نصب بیلبورد در مناطق شمالی کشور کرده است که قرار است این طرح در کل کشور اجرا شود.

همچنین در سال های گذشته نیز اقدامات مناسبی از جمله برگزاری سالانه نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، برگزاری لیگ ستارگان بورس و مسابقه معاملات الگوریتمی بازار سرمایه نیز سوی سازمان بورس در راستای توسعه فرهنگ سهامداری صورت گرفت.

در همین راستا فرهنگ سازی شهر به شهر از دیگر اقداماتی بود که از سال ۹۷ آغاز شد. در این اقدام برنامه هایی برای فرهنگ سازی عمومی بازار سرمایه درنظر گرفته شد و تا پایان سال ۹۸، تعداد ۱۳ استان تحت پوشش این برنامه ها قرار گرفتند. ضمن اینکه مشارکت در نمایشگاه های استانی نیز از دیگر اقدامات مزبور بود. بر این اساس سازمان بورس به همراه ارکان بازار سرمایه در تعدادی از این نمایشگاه ها حضور یافت که از جمله آن می توان به نمایشگاه های کیش، اصفهان و بندرانزلی اشاره کرد.

عناوین برگزیده