تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۱۷۴۸
سرویس خبر : انرژی

تولیدات کشور باید به‌جایی برسد که چاه‌های نفت بسته شود

می متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هر کالایی که در کشور تولید شود فرصت خوب و طلایی است تا کشور روی پای خود بایستد و حداکثر درآمد کشور باید از صنایع تولیدی باشد و جهش تولید بتواند تحقق پیدا کند و چاه‌های نفت بسته و کشور به بومی‌سازی کامل دست یابد.
تولیدات کشور باید به‌جایی برسد که چاه‌های نفت بسته شود

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی ظهر امروز در حاشیه آیین کلنگ زنی نورد گرم ۲ در مجتمع فولاد مبارکه، گفت: فولاد مبارکه بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی کشور است و امروز یکی از ۲۰۰ طرح وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد و همان‌طور که بیان شد قطار توسعه‌ی کشور توقف‌ناپذیر است.

سرپرست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در خصوص طرح‌های اجرایی، افزود: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد در کشور در حال حرکت است و ۳ هزار و ۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد در حال اجرا است که ۲۰۰ طرح دیگر وجود دارد که جز بزرگ‌ترین طرح‌های کشور است و به‌زودی افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص توانمندی‌های استان اصفهان، اظهار داشت: در استان اصفهان که استانی پهناور و شهیدپرور و قطب صنعتی کشور است که ما تعداد زیادی طرح قابل‌اجرا در این استان راداریم و از بین ۴ هزار و ۶۰۰ طرح صنعتی، ۶۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد و حدود هزار و ۶۰۰ طرح هم بالای ۶۰ درصد است.

خیابانی در خصوص ضرورت اجرایی طرح‌های صنعتی، بیان کرد: کشور به‌طور دائم طرح‌های بزرگی مثل نورد گرم 2 را پیگیری و اجرا می‌کند که دو هدف اساسی را دنبال می‌کند یکی توسعه و تحول چشمگیر کشور و قطع وابستگی کشور به خارج و دیگر ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: در زمینه قطع وابستگی به خارج، وزارت به دنبال محدودیت و کنترل واردات است و در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هزار ردیف واردات را ممنوع کردیم. این فرصت طلایی است تا تولید روی پای خود بایستد و درآمد آن حاصل از صادرات بومی خود شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف ما قطع وابستگی‌ها در حوزه‌ی صنعت و تولید صنعتی کشور است همانند چیزی که در صنایع دفاعی و نظامی کشور اتفاق افتاده است و با بهره‌برداری‌های متفاوت وابستگی‌ها روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند و امروز در استان اصفهان شاهد بومی‌سازی برخی از لوازم‌خانگی بودیم.

سرپرست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در راستای جهش تولید و فرمایش رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: هر کالایی که در کشور تولید شود فرصت خوب و طلایی است تا کشور روی پای خود بایستد و حداکثر درامد کشور باید از صنایع تولیدی باشد و جهش تولید بتواند تحقق پیدا کند و چاه‌های نفت بسته و کشور به بومی‌سازی کامل دست یابد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد