تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۱۱۸۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توضیحات فرماندار دلفان در مورد معدن حاشیه‌ساز روستای «برخوردار»

می متالز - فرماندار دلفان در خصوص تعلیطی و شرایط معدن شن و ماسه روستای «برخوردار» توضیحاتی ارائه داد.
توضیحات فرماندار دلفان در مورد معدن حاشیه‌ساز روستای «برخوردار»

به گزارش می متالز، حشمت بهمنی  در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تعطیلی معدن شن و ماسه روستای برخوردار اظهار کرد: تعطیلی این معدن براساس هیچ حکم قضایی و یا مصوبه شورای تامین، دستور فرماندار و نیروی انتظامی نبوده است.

وی گفت: صاحب معدن هر زمان که بخواهد می‌تواند معدن را بازگشایی کند.

فرماندار دلفان افزود: ظاهراً این تعطیلی به در خواست و به نوعی واسطه‌گری یکی از افراد بوده و صاحب معدن می‌تواند از شخصی که این درخواست را کرده اقامه دعوی کند.

بهمنی با بیان اینکه فعالیت معدن شن و ماسه روستای برخوردار از ابتدا قانونی بوده و کلیه استعلامات قانونی را دارد، عنوان کرد: در شورای تامین مصوب شده که اگر بر اثر فعالیت معدن خسارتی برای اهالی آن منطقه ایجاد شده باید صاحب معدن آن را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: اینکه عده‌ای با تجمعات غیرقانونی اقدام به بستن راه کنند حرکتی نسنجیده است.

فرماندار دلفان گفت: اما نکته جالب این است که تاکنون حتی یک صفحه دادخواست و یا درخواست از سوی مردم معترض برای فرمانداری ارسال نشده لست.

بهمنی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع روستا آرام است، افزود: در رابطه با تجمعات گذشته تعدادی بازداشت شده‌اند که با وساطت برخی قرار است افرادی که در اعتراضات محرک نبوده‌اند ظرف روزهای آتی آزاد شوند.

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: حدود سی نفر از بزرگان و‌ معتمدان روستا و شهرستان صورت جلسه‌‌ای را تهیه کرده‌اند که در آن به فعالیت معدن تا صدور حکم قضایی همچنین ممنوعیت هرگونه تجمعات غیرقانونی اشاره شده است.

شایان ذکر است هفته گذشته جمعی از اهالی روستای برخوردار خواستار تعطیلی معدن شن و ماسه در این روستا شده بودند و در این راستا تجمع اعتراض آمیز انجام دادند. 

اهالی محلی معتقدند فعالیت معدن به محیط زیست منطقه آسیب جدی وارد کرده و انفجارهای صورت گرفته در معدن موجب آسیب دیدن منازل روستای مجاور شده است. 

محمدرضا صفی‌خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از تعطیلی یک ماهه این معدن در راستای رفع مشکلات موجود و راهکار مناسب برای رفع مشکل خبر داده بود.

عناوین برگزیده