تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۱۱۸۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات موافقت دولت با ترخیص 3 هزار خودرو از گمرک

می متالز - دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: سه هزار خودرو در انبار گمرکات وجود دارد و اما ترخیص این تعداد خودرو چه بسا 100 هزار خودرو هم تاثیری در قیمت خودروهای خارجی ندارد.
جزئیات موافقت دولت با ترخیص 3 هزار خودرو از گمرک

به گزارش می متالز، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که چه زمانی خودروهای خارجی از گمرک ترخیص خواهند شد؟ به خط بازار گفت: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور خواستار تمدید سه ماهه مصوبه واردات خودرو و کالاهای گروه چهار شد. البته مصوبه تمدید خودرو باید در هیات دولت مطرح شود تا این موضوع جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

مهدی دادفر افزود: سه هزار خودرو در انبار گمرکات وجود دارد و اما ترخیص این تعداد خودرو چه بسا 100 هزار خودرو هم تاثیری در قیمت خودروهای خارجی ندارد. قیمت خودروهای خارجی از ابتدای سال تاکنون از پنج تا 40 درصد گران شده است.

او اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دیگر واردات خودرویی نخواهیم داشت. این در حالی است که با توجه به کاهش میزان تولید خودرو نمی‌دانیم چه کسانی قرار است سهم بازار را تامین کنند؟ قاعدتا زمانی که تولید خودرو کاهش می‌یابد قیمت خودرو در بازار هم گران می‌شود. متاسفانه بازار خودرو توسط دولت مهندسی شده است، عده‌ای هستند که با در دست داشتن تسهیلات ارزان قیمت و اخذ رانت از طرف دولت مواد اولیه کم کیفیت و  نوعا بی‌کیفیت را برای ساخت خودرو خریداری و با چندین برابر خودرو  را به مردم می‌فروشند.

دادفر گفت: وضعیت صنعت خودرو را همه می‌دانند و نسبت به آن آگاهند. معتقدیم با شعار تولید خودرو افزایش نخواهد شد و به این شکل قیمت خودرو نیز ارزان نمی‌شود.

عناوین برگزیده