تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۱۲۱۸۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
شاکری تأکید کرد:

واگذاری اراضی دستگاه‌ها جهت تولید مسکن/دولت قیمت اراضی را در قیمت نهایی مسکن محاسبه نکند

می متالز - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: استفاده از اراضی دستگاه ها، وزارتخانه ها و نیروهای مسلح جهت تولید انبوه مسکن می تواند در کاهش قیمت نهایی اثرگذار باشد، پیشنهاد من این است که دولت قیمت اراضی مربوطه را در قیمت نهایی مسکن تولید شده، محاسبه نکند که این مساله قطعا موجب کاهش قیمت ها خواهد شد.
واگذاری اراضی دستگاه‌ها جهت تولید مسکن/دولت قیمت اراضی را در قیمت نهایی مسکن محاسبه نکند

به گزارش می متالز، اقبال شاکری با اشاره به درخواست رئیس جمهور از دستگاه ها، وزارتخانه ها و نیروهای مسلح برای واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی جهت تولید مسکن، گفت: این مساله یکی از راه کارهای اساسی برای تولید مسکن در کشور است، ما کاملا موافق واگذاری اراضی دستگاه ها برای ساخت و ساز مسکن هستیم و قطعا در این راستا دستگاه ها و وزارتخانه ها نباید در واگذاری اراضی مقاومتی داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا پادگان 06 به بوستان تبدیل شد، از این رو به نظر من این امکان وجود داشت که بخشی از اراضی این منطقه برای تولید مسکن استفاده شود.

 

منابع عمومی در اختیار دستگاه های اجرایی همچون زمین متعلق به همه مردم است

وی گفت: منابع عمومی از جمله زمین که در اختیار دستگاه های اجرایی بوده، متعلق به همه مردم است، حال اگر بخشی از این اراضی برای تولید مسکن در نظر گرفته شود، اقدام مثبتی خواهد بود.

 

استفاده از اراضی دستگاه ها جهت تولید انبوه مسکن می تواند در کاهش قیمت نهایی اثرگذار باشد

شاکری افزود: استفاده از اراضی دستگاه ها، وزارتخانه ها و نیروهای مسلح جهت تولید انبوه مسکن می تواند در کاهش قیمت نهایی اثرگذار باشد، پیشنهاد من این است که دولت قیمت اراضی مربوطه را در قیمت نهایی مسکن تولید شده، محاسبه نکند که این مساله قطعا موجب کاهش قیمت ها خواهد شد.

وی گفت: حتی دستگاه ها و وزارتخانه ها می توانند از اراضی در اختیار خود جهت تولید مسکن برای پرسنل و کارکنان آن دستگاه استفاده کنند؛ این مساله قطعا در تأمین مسکن مورد نیاز اقشار و کاهش تقاضا در بازار تأثیرگذار خواهد بود.

عناوین برگزیده