تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۷۲۴
کد خبر: ۱۱۲۶۳۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت کالسیمین:

راه‌اندازی پروژه SO در کارخانه تغلیظ مجتمع سرب و روی انگوران

می متالز - مدیرعامل شرکت کالسیمین گفت: مدار فلوتاسیون SO با ظرفیت خوراک‌دهی 165 هزار تن در سال راه‌اندازی شد که طی این فرآیند، خاک‌های سولفوره و یا سولفوره-کربناته، امکان تولید کنسانتره‌های سرب سولفوره، روی سولفوره، سرب کربناته را دارد.
راه‌اندازی پروژه SO در کارخانه تغلیظ مجتمع سرب و روی انگوران

به گزارش می متالز، فرشاد صبری اظهار داشت: امروزه تامین خوراک کارخانه‌های روی یکی از معضلات اصلی این صنعت است. همچنین با توجه به کاهش شدید ذخایر اکسیده معدن انگوران و شروع به استخراج ذخایر سولفوره-کربناته و سولفوره در بخش زیرزمینی این معدن، برنامه‌ریزی مجتمع در خصوص استفاده از این ذخایر را ایجاب کرد.

وی افزود: پروژه SO در کارخانه تغلیظ مجتمع سرب و روی انگوران با هدف پرعیارسازی ذخایر سولفوره-کربناته و سولفوره و تامین بخشی از خوراک شرکت توسعه معادن روی ایران با تکیه بر سخت‌افزار موجود و با حداقل هزینه سرمایه‌گذاری و با به‌ کارگیری پتانسیل‌های موجود در گروه توسعه معادن روی طراحی، اجرا و راه‌اندازی گردید. با عملیاتی شدن این پروژه امکان پرعیارسازی کلیه خاک‌های کربناته، سولفوره-کربناته و سولفوره در کارخانه تغلیظ مجتمع سرب و روی انگوران امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کالسیمین گفت: مدار فلوتاسیون SO با ظرفیت خوراک‌دهی 165 هزار تن در سال، خاک‌های سولفوره و یا سولفوره-کربناته، امکان تولید کنسانتره‌های سرب سولفوره، روی سولفوره، سرب کربناته را داراست.

صبری در پایان خاطرنشان کرد: مزایای اجرای طرح SO در کارخانه تغلیظ مجتمع سرب و روی انگوران، به شرح زیر است:

  1. نزدیکی به معدن انگوران که امکان حمل و انتقال خاک با خط راپ وی را فراهم و هزینه حمل را به حداقل می‌رساند
  2. امکان تامین بخشی از خوراک کارخانه روی دندی و همچنین تامین خوراک سرب مورد نیاز شرکت ملی سرب و روی ایران و خوراک روی سولفوره مورد نیاز شرکت ذوب روی بافق
  3. استفاده حداکثری از سخت‌افزار موجود در واحد فلوتاسیون کارخانه تغلیظ که هزینه سرمایه‌گذاری طرح و قیمت تمام شده محصول را به حداقل رسانده است
  4. برای این پروژه مبلغی بالغ بر 115 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است
  5. ارزش‌افزوده و سود ایجاد شده در این طرح بیش از 550 میلیارد ریال در سال است
  6. در این پروژه تمامی تجهیزات با تکیه بر توان داخلی و توسط شرکت آلفا ماشین تولید شده است
عناوین برگزیده