تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۱۳۰۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تقاضای سنگ آهن چین، شاخص سود هفتگی حمل و نقل دریایی Baltic را افزایش می دهد

می متالز - شاخص اصلی حمل و نقل دریایی بورس Baltic، که نرخ جابه جایی کالاهای خشک را در سراسر جهان، ردیابی می کند، بزرگترین سود هفتگی خود را تاکنون به ثبت رسانده است، و این امر به دلیل افزایش تقاضا کالاهای جهانی و تقاضای سنگ آهن چین است.
تقاضای سنگ آهن چین، شاخص سود هفتگی حمل و نقل دریایی Baltic را افزایش می دهد

به گزارش می متالز، شاخص 35 ساله که نشان دهنده نرخ کشتی های کیپ سایز، پاناماگذر و سوپرماکس است، در پی رکود در تجارت جهانی به دلیل کمبودهای ناشی از ویروس کرونا به پایین تر از ۳۹۳ امتیاز در ماه می رسیده بود، اما اکنون نزدیک به ۳۰۰٪ افزایش را تجربه میکند.

Randy Giveans، معاون رئیس equity research Jefferies گفت: "بیشتر این افزایش به دلیل افزایش تقاضای سنگ آهن از سوی کارخانه های فولادی چین همراه با افزایش تولید و صادرات از برزیل است."

این شاخص در روز جمعه با ۲۸ امتیاز یا ۱.۸٪ افزایش به به بالاتر از ۱.۵۵۵ در شش ماه گذشته رسید و رکورد هفتگی ۶۸.۵٪ سود را رقم زد.

شاخص کیپ ساز های Baltic با ۱۴۷امتیاز یا ۴٪ افزایش به ۳.۸۱۹ رسید که بالاترین میزان خود از اواخر ماه سپتامبر است.

متوسط ​​درآمد روزانه کیپ سایزها، که بطور معمول محموله های ۱۷۰ هزار تا ۱۸۰ هزار تنی منتقل می کنند، از جمله سنگ آهن و زغال سنگ، با ۲۳۱ دلار افزایش به ۲۵.۵۱۱ دلار رسید.

معدن سنگ آهن برزیل، Vale، در طول هفته برای سوار شدن بر این موج، گفت که چهارشنبه می تواند معادن موجود در مجتمع Itabira را که به دلیل ویروس کرونا بسته شده بود، بازگشایی کند.
 Dalian iron ore futures هفتمین افزایش مستقیم هفتگی خود را در روز جمعه کسب کرد.

شاخص پاناماگذر ها با ۶۱ امتیاز یا ۵.۵٪، به ۱۱۷۸رسید.  این شاخص در این هفته ۳۹.۳ درصد افزایش یافته است که بیشترین میزان از ژوئیه ۲۰۱۴ را رقم میزند.

متوسط ​​درآمد روزانه پاناما گذرها که معمولاً محموله های ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار تنی زغال سنگ و غلات را در حمل میکنند، ۵۴۸ دلار افزایش یافت و به ۹.۲۶۷ دلار رسید.

شاخص سوپراماکس ها  با ۹ امتیاز یا ۱.۴ ٪ افزایش به ۶۵۷ رسید و هشتمین صعود مستقیم هفتگی خود را رقم زد.

عناوین برگزیده