تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۹
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۱۳۱۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در بورس کالا رقم خورد؛

رشد 2.8 درصد قیمت مفتول مس

می متالز - معاملات انجام شده در تالار صنعتی بورس امروز دوم تیر ماه، افزایش قیمت مفتول مس را نسبت به هفته گذشته نشان می‌دهد. حجم معاملات مفتول مسی نسبت به هفته گذشته 780 تن افزایش داشته است.
رشد 2.8 درصد قیمت مفتول مس

به گزارش می متالز، در هفته منتهی به 6 تیر ماه در تالار بورس کالا مجموع عرضه مفتول مسی دو هزار و 510 تن بوده است. میانگین موزون قیمت هر کیلوگرم مفتول در عرضه این هفته 96 هزار و 75  تومان بود و مجموع حجم معامله مفتول مسی در بورس کالا 940 تن گزارش شده است.

نمودار 1 نشان می‌دهد که در هفته جاری قیمت مفتول مسی در هفته اخیر رشد داشته و مفتول مس نسبت به هفته گذشته 2.8 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

نمودار 2، عرضه، تقاضا و حجم معامله مفتول مسی را در بورس کالا طی دو هفته اخیر نشان می‌دهد. طبق این نمودار، شرکت ملی مس یک هزار تن مفتول عرضه کرد که با تقاضای 720 تنی مواجه شد و توانست 260 تن را در تالار اصلی و 440 تن را در مچینگ بفروشد.

شرکت گیل‌راد یک هزار تن مفتول عرضه کرد که 200 تن از آن در تالار اصلی مورد معامله قرار گرفت، شرکت صنایع تولیدی دنیای مس در تالار بورس 315 تن مفتول مس عرضه کرد که از این مقدار 40 تن به فروش رسید.

همچنین شرکت‌های گروه صنایع کابل‌سازی افق البرز و صنایع مس کاوه و فرآوری مس درخشان تخت گنبد به ترتیب در بورس کالای امروز دوم تیر ماه، به ترتیب 75، 70 و 50 تن مفتول عرضه کردند که مقداری از آن مورد معامله قرار نگرفت.

عناوین برگزیده