تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۱۱۳۱۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کلنگ احداث پروژه فرآوری دولومیت نهاوند به زمین خورد

می متالز - امروز آیین کلنگ‌زنی عملیات احداث پروژه فرآوری دولومیت نهاوند با اعتبار ۵۹۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برگزار شد.
کلنگ احداث پروژه فرآوری دولومیت نهاوند به زمین خورد

به گزارش می متالز، استاندار همدان در این آیین، با اشاره به اینکه حضور سرمایه گذار این طرح یک فرصت استثنائی برای استان و شهرستان نهاوند خواهد بود و امیدوارم فصل جدیدی از توسعه برای نهاوند رقم بخورد، گفت: نهاوند ظرفیت های فوق العاده ای در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی و ... دارد اما دست مایه اصلی نهاوند مردم مؤمن ولایت مدار و دلسوز است.

سیدسعید شاهرخی با گرامیداشت یاد و خاطره مرد بزرگ، شجاع و انقلابی شهیدحاج میرزا سلگی که نقش بزرگی در انقلاب داشت، اظهار کرد: نیازهای نهاوند بیش از مواردی است که تاکنون انجام شده، امیدوارم با همراهی خوب این سرمایه گذار و نگاهی که دولت تدبیر به شهرستان دارد، بتوانیم بیش از این‌ها را برای نهاوند رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب در نهاوند به تبع کل کشور کارهای زیادی شده و ظرفیت کار در نهاوند بالاست، افزود: برای اداره امور استان در حوزه اقتصاد معیشت و امنیت و در حال حاضر هم به علت شرایط کرونا، برنامه های زیاد و قابل اجرایی را داریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه در سال ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ کف سرمایه گذاری در استان ۱۵ هزار میلیارد تعریف شده که سهم شهرستان نهاوند میانگین سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان است و در مجموع ۱۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود، افزود: در سه سال ۶۰۰۰ شغل در شهرستان باید ایجاد شود و در حوزه عمرانی با همه فشارهای ناشی از تحریم و شرایط دولت، اقدامات قابل توجهی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در سیاست گذاری استان دنبال توسعه و تقویت زنجیره های تولید هستیم، خاطرنشان کرد: درحوزه معدن ۲۸۰ معدن فعال در استان داریم که ۳۰ نوع مواد معدنی از آنها استخراج می شود که پیش از این خام فروشی می شده است.

استاندار ادامه داد: محورهای مواصلاتی پروژه های فعالی هستند که باید تلاش کنیم با تزریق سرمایه‌های بیشتر سرعت کار را بالا ببریم و سیاست ما در حوزه کشاورزی و حوزه صنعت و معدن این است که به دنبال زنجیره‌های تولید هستیم که محصولات به خارج از استان نرود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ۳۰ نوع مواد معدنی در استان استخراج می‌کنیم و ۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های استان در دست اقدام داریم که بهترین معادن را در نهاوند داریم که نیازمند توجه و تلاش بیشتر بوده و تلاش ما این است در اردیبهشت ماه سال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز در این آیین اظهار کرد: نهاوند سرزمین چهار فصلی است که از نظر موقعیت جغرافیایی و اقتصادی موقعیتی بی نظیر برای انواع سرمایه گذاری دارد.

مراد ناصری گفت: شهرستان نهاوند از نظر منابع برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری بسیار بی نظیر است چراکه به چهار نقطه مرزی کشور دسترسی آسان دارد.

وی با اشاره به ظرفیت کوه آردوشان نهاوند که با همه سرمایه دولومیت خود بهترین شاهد برای توسعه نهاوند است، مطرح کرد: کوه اردوشان برای یک مقطع ۱۰۰ ساله میلیون‌ها دلار دولومیت در دامان خود پرورش داده است.

ناصری خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند تنها در حوزه صنعت و معدن فرصت سرمایه گذاری ندارد بلکه در بخش‌های دیگر کشاورزی، صنعت، فرهنگی، گردشگری و ... زمینه سرمایه گذاری را دارد.

مدیرعامل شرکت فرآورده های نسوز ایران نیز گفت: تلاش داریم با وجود شرایط سخت اقتصادی، خدمات ماندگاری ارائه دهیم، صنایع نسوز ایران به عنوان قدیمی ترین شرکت ایران فعال است و این شرکت به عنوان صنایع سبز استان اصفهان در زیباشهر شناخته شده و با وسعت ۱۶و نیم هکتار مدرن ترین شرکت نسوز ایران است.

لقمانی اظهار کرد: در گستره معادن دولومیت در ایران که براساس مطالعات سال ۸۰ توسط شرکت مرز اتریش انجام دادیم، دولومیت دوچشمه استان همدان بهترین نوع دولومیت است که با اعتبار بیش از ۵۹۹ میلیارد ریال با تولید ۱۰۰ هزار تن کلسینه در سال در فاز نخست را درنظر داریم که این پروژه ۱۴ ماهه و با اشتغالزایی ۷۰ نفر انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صدر تأمین به عنوان واحد حمایت کننده اجرای این پروژه نیز گفت: استان همدان هشتمین استان معدنی کشور و دومین استان دارای ظرفیت دولومیت است.

سلیمانی با بیان اینکه صنایع معدنی بهترین جایگزین نفت است و ۶۰ درصد ارز صادراتی از این محل تأمین می شود، افزود: اغلب معادن ما در مناطق محروم قرار دارد و کمک بزرگی به توسعه این مناطق است و از هر ۸۰۰۰ میلیارد دلار گردش مالی، حدود ۳۰ درصد مربوط به معدن است.

وی با بیان اینکه طبق گزارش وال استریت نفت، گاز، چوب، معدن و ... از ثروت های بزرگ جهان محسوب می شود که ایران پنجمین کشور در جهان با ۶۸ ماده معدنی است، اظهار کرد: تمایل داریم به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذار، از تمام مراحل مربوط به معادن از اکتشاف تا تولید و صنایع تبدیلی حمایت کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه استان همدان از مناطق ارزشمند حوزه معدن است، امروز آغاز ورود ما به این استان با شهر نهاوند آغاز شد و این مایه افتخار ماست، خاطرنشان کرد:
سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای صادر ات نفتی باشد و حداقل ۶۰ درصد نیاز کشور به ارز را تأمین کند.

مدیرعامل شستا نیز با بیان اینکه سود خالص شرکت شستا در سال گذشته، ۱۴ برابر شده است، گفت: سود خالص شرکت اصلی صدر تأمین از ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است‌.

رضوانی فر با بیان اینکه هفته آینده هلدینگ سیمان که ۳۰ درصد بازار سیمان را عهده دار است، با ۴۰ شرکت وارد بازار بورس خواهد شد، اظهار کرد: امروز شاهد کلنگ زنی این پروژه در نهاوند با همت مسوولان استانی و شهرستانی هستیم که با حمایت بیشتر مسئولان ظرف یکسال آینده شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم.

عناوین برگزیده