تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۶
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۱۳۲۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست وزارت راه و شهرسازی برای ابهام‌زدایی از قیمت و نحوه عرضه قیر

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، رفع ابهامه درباره قیمت، نحوه عرضه و میزان تولید قیر، راهگشای رسیدن به پیشنهاد مشخصی برای خرید قیر مورد نیاز طرح‌های عمرانی است.
درخواست وزارت راه و شهرسازی برای ابهام‌زدایی از قیمت و نحوه عرضه قیر

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی در نشستی با نمایندگان شرکت‌های سازنده قیر گفت: رفع ابهام‌های درباره قیمت تمام شده قیر، میزان تولید و نحوه عرضه راهکار مناسبی برای رسیدن به قیمت نهایی در زمینه تامین قیر مورد نیاز پروژه‌های عمرانی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به عرضه قیر در بازار بورس اظهار کرد: یافتن قیمت نهایی پایه قیر VB در بازار بورس با استفاده از دانش و اطلاعات قیرسازان از دیگر دستاورد‌های این نشست است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی قیمت تمام شده قیر در کارخانجات و میزان تولید را از دیگر مسائل این نشست اعلام و عنوان کرد: باتوجه به میزان قابل توجه نقدینگی در سال جاری، تامین قیر مورد نیاز طرح‌های عمرانی با قیمت مناسب و کیفیت بالا یکی از اولویت‌های امسال است.

خادمی همچنین پیشنهاد کرد: جداسازی سبد قیر صادراتی از سبد قیر مورد نیاز پروژه‌های عمرانی نیز از راهکار‌های مناسب در این حوزه است که باید به دولت پیشنهاد و پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره افزایش چشمگیر قیمت قیر گفت: بررسی دلایل افزایش قیمت قیر و رسیدن به یک راهکار واحد در این زمینه، بسیاری از مشکلات تامین قیر زیرساخت‌های حمل و نقل کشور را مرتفع می‌کند.

در پایان این نشست مقرر شد کارگروهی در این زمینه با حضور متخصصان صنعت قیرسازی و شرکت ساخت و توسعه تشکیل شود تا نسبت به پیش‌نویس تفاهم نامه‌های اجرایی در این زمینه اقدام شود.

عناوین برگزیده