تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۱۳۶۰۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد

حمایت از صنایع تبدیلی راهی برای احیای معادن

می متالز - مدیرعامل صدر تامین اجتماعی کشور گفت: معادن را از اکتشاف تا تولید و صنایع تبدیلی حمایت کنیم.
حمایت از صنایع تبدیلی راهی برای احیای معادن

به گزارش می متالز، دکتر سلیمانی مدیرعامل صدر تامین اجتماعی کشور در مراسم کلنگ زنی و ساخت سنگ آهک دولومیت شهرستان نهاوند، افزود: به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذار این آمادگی را داریم تا تمام مراحل مربوط به معادن را از اکتشاف تا تولید و صنایع تبدیلی حمایت کنیم.

او با اشاره به اینکه استان همدان از مناطق ارزشمند حوزه معدن است، ادامه داد: امروز ورود ما به این استان با شهر نهاوند آغاز شد.

سلیمانی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه معدن با هدف اقتصاد مقاومتی، به عنوان  جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی، می تواند حداقل ۶۰ درصد نیاز کشور به ارز را تامین کند.

در این مراسم سید سعید شاهرخی استاندار همدان نیز با اشاربه اینکه نهاوند در حوزه‌های معدنی و کشاورزی به نام است، گفت: اما دست مایه اصلی نهاوند مردم مومن، ولایت‌مدار و دلسوزی است که یاد وخاطره مردبزرگ، شجاع و انقلابی شهیدحاج میرزا سلگی را  که نقش بزرگی در انقلاب داشتند ، در دل خود جای داده است.

شاهرخی افزود: سهم شهرستان نهاوند از سند توسعه استان، ۶۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ایجاد  بیش از ۶۰۰۰  شغل ، طی سه سال است که به نظر می‌رسد با شرایط موجود در شهرستان بیش از این نیز محقق شود.

استاندار همدان گفت: محور‌های ارتباطی طرح‌های فعالی هستند که باید تلاش کنیم با تزریق سرمایه‌های بیشتر سرعت کار را بالا ببریم همچنین سیاست ما در حوزه کشاورزی و حوزه صنعت و معدن این است که به دنبال زنجیره‌های تولید باشیم که محصولات به خارج از استان نرود.

این مقام استانی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ نوع مواد معدنی در استان استخراج می‌کنیم و۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های استان در دست اقدام است و بهترین معادن استان در نهاوند وجود دارد.

عناوین برگزیده