تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۱۳۷۲۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تولید ۲۰۳ هزار خودرو توسط خودروسازان در فصل بهار

می متالز - طبق آمارهای سامانه کدال طی سه ماهه نخست سال جاری ۲۰۳ هزار و ۱۴۶ دستگاه خودرو توسط شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس‌خودرو تولید شد.
تولید ۲۰۳ هزار خودرو توسط خودروسازان در فصل بهار

به گزارش می متالز، طبق آمارهای سامانه کدال، طی سه ماهه نخست سال جاری، ایران خودرو ۹۶ هزار و ۴۹۰، سایپا ۷۹ هزار و ۵۲۰ و پارس خودرو ۲۷ هزار و ۱۳۶ دستگاه خودرو تولید کرده اند.

بر اساس این گزارش، طی ایم مدت، ایران خودرو موفق به تولید ۶۹ هزار و ۷۷ دستگاه در گروه پژو، ۱۰ هزار و ۱۹۳ دستگاه در گروه سمند، دو هزار و ۲۱ دستگاه رانا، ۱۲ هزار و ۴۷۹ دستگاه دنا، یک هزار و ۴۵۰ دستگاه هایما، یک هزار و ۱۱۴ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات جدید و ۱۵۶ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شد.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ایران خودرو سه خودروی سوزوکی، تندر (ال ۹۰) و دانگ فنگ را تولید نکرده است.سایپا نیز ۳۹ هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو انواع پراید، ۳۹ هزار و ۵۸۶ دستگاه در خانواده تیبا، ۹ دستگاه سراتو و ۱۳ دستگاه آریو و پارس‌خودرو دو هزار و ۶۰۰ و هزار و ۳۷۸ دستگاه انواع رنو و برلیانس تولید کرد.

همچنین ۱۶ هزار و ۸۱۰ دستگاه در خانواده ایکس ۱۰۰ (پراید) و ۶ هزار و ۲۱۸ دستگاه در گروه کیو ۲۰۰ (کوییک) نیز در پارس‌خودرو تولید شد.این شرکت تولید محصول گروه ایکس ۱۰۰ را به صورت حق الزحمه ای برای سایپا انجام می‌دهد.

مجموع تولید این سه خودروساز در خرداد، ۸۵ هزار و ۸۸۹ دستگاه بوده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده