تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۹
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۱۳۸۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اجرایی سازمان خبر داد:

زمان انتقال سازمان بورس به ساختمان جدید + چند پیشنهاد برای تالار حافظ

می متالز - معاون اجرایی سازمان بورس درخصوص زمان انتقال سازمان بورس به ساختمان جدید، تعیین تکلیف تالار حافظ و پیشنهادهای ارائه شده، توضیحاتی اعلام کرد.
زمان انتقال سازمان بورس به ساختمان جدید + چند پیشنهاد برای تالار حافظ

به گزارش می متالز، مصطفی رضوی درباره زمان انتقال سازمان بورس به ساختمان جدید  گفت: در تعهدات فروشنده تمهیداتی برای آماده سازی ساختمان وجود دارد که هنوز بطور کامل انجام نشده و در دستور کار است. عمده این تعهدات به موضوع ایمنی ساختمان از نظر اتفاقات آتشنشانی برمی گردد.

وی افزود: از زمان ساخت ساختمان جدید سازمان بورس تاکنون که به بهره برداری رسیده، مدت زمانی گذشته است و طی این دوره چند ساله چندین نوبت استاندارد های آتشنشانی ارتقا پیدا کرده که در نتیجه، برخی اصلاحات نسبتاً اساسی در ساختار ساختمان باید صورت داده شود. براساس پیش بینی ها به نظر می رسد تا پایان تابستان سال جاری این اتفاق صورت گیرد.

این مقام مسئول درخصوص تعیین تکلیف تالار حافظ نیز به بورس پرس توضیح داد: یکی از گزینه هایی که برای این مکان درنظر گرفته شده، تبدیل شدن به موزه است اما ساختمان تالار حافظ بسیار قدیمی و ساخت آن به ماقبل سال 45-1344 برمی گردد. بنابراین به لحاظ استانداردهای ایمنی باید ساختمان تقویت شود که کار بزرگی در منطقه شلوغ شهر محسوب می شود.

رضوی عنوان کرد: برخی سازمان ها در مکان های دیگر اقدام به تقویت ایمنی ساختمان کرده اند و گاهی همانند ساختمان های مخابرات در محوطه ای بوده که اجرای آن پیچیدگی نداشته است. پس با نکات مورد اشاره، ساختمان برای استفاده های بعدی ابتدا باید ایمن شود البته به جز موزه بخش مهمی از سامانه معاملات هم در این ساختمان وجود دارد.

وی اضافه کرد: برنامه هایی دیگری از جمله پیشنهادهایی از جانب نهادها و شرکت های فعال در بازار سرمایه که در حوزه نظارت و اجرا مشغول به فعالیت هستند، وجود دارد اما به نظر می رسد اکنون که ساختمان تقریباً تخلیه شده بهترین موقعیت است که این اقدام صورت گیرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین