تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۱۴۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یوسفی مطرح کرد:

بهبود وضعیت بازار مسکن با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی/اجرای قانون التهابات را کاهش می‌دهد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجرای مالیات بر خانه های خالی از سکنه بخشی از التهاب کنونی بازار مسکن را کاهش می دهد، از این رو راه کارهای نظارتی و قیمت گذاری از جمله اجرای سیاست های مالیاتی می تواند بازار مسکن را به سمت آرامش و ثبات هدایت کند.
بهبود وضعیت بازار مسکن با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی/اجرای قانون التهابات را کاهش می‌دهد

مجتبی یوسفی

به گزارش می متالز، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس بر لزوم اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه در کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه بعد از گذشته بیش از 4 سال از تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی، دولت هنوز هیچ اقدامی برای اجرای این قانون بسیار مهم انجام نداده است.

 

اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه تأثیر گسترده ای در بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد شد

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه تأثیر گسترده ای در بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد شد، زیرا با عملیاتی شدن آن ها، مالکان مجبور به عرضه مسکن های مربوطه در بازار خواهند شد.

وی گفت: بر اساس قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه اگر مالک پس از تنفس یک ساله، مسکن خالی خود را در بازار عرضه نکند، سازمان امور مالیاتی به صورت پلکانی اقدام به اخذ مالیات می کند، این مساله موجب می شود که نگه داشتن خانه خالی برای مالک صرفه اقتصادی نداشته باشد.

 

اجرای مالیات بر خانه های خالی از سکنه بخشی از التهاب کنونی بازار مسکن را کاهش می دهد

یوسفی تصریح کرد: به طور حتم اجرای مالیات بر خانه های خالی از سکنه بخشی از التهاب کنونی بازار مسکن را کاهش می دهد، از این رو راه کارهای نظارتی و قیمت گذاری از جمله اجرای سیاست های مالیاتی می تواند بازار مسکن را به سمت آرامش و ثبات هدایت کند.

عناوین برگزیده